وزیر بهداشت: دستور رهبری درباره تحصیل مهاجرین افغانستانی سند افتخار جمهوری اسلامی است

وزیر بهداشت: دستور رهبری درباره تحصیل مهاجرین افغانستانی سند افتخار جمهوری اسلامی است

خبرگزاری تسنیم: استقبال از دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحصیل همه مهاجرین افغانستانی در مدارس ایرانی همچنان ادامه دارد. وزیر بهداشت این تصمیم را یک تصمیم عالی می‌داند و معتقد است برگ زرینی در کارنامه جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم تا چند روز دیگر ثبت‌نام مدارس دولتی در ایران شروع می‌شود و به‌خلاف سالهای گذشته که این روزها برای مهاجرین افغانستانی روزهای پُردردسری بود، امسال ظاهراً قرار است شروع دوره ثبت‌نام مدارس، نویدبخش روزهای خوبی برای مهاجرین باشد.

چند هفته پیش دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحصیل همه مهاجرین افغانستانی در مدارس ایرانی، تحول بزرگی در تاریخ حضور مهاجرین افغانستانی در ایران به وجود آورد. این تصمیم خیلی زود وارد مرحله اجرایی شدن شد. یک روز بعد سخنگوی دولت اعلام حمایت و آغاز مسیر اجرایی شدن این مسیر را اعلام کرد و بلافاصله دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در گفتگویی اعلام کرد که مهاجران افغانستانی امسال مشکلی برای تحصیل نخواهند داشت.

این دستور سرانجام با اعلام صریح وزیر آموزش و پرورش وارد مرحله دقیق اجرایی شدن شد. دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفتگو با تسنیم سرانجام از دستور ویژه وزیر آموزش و پرورش برای ثبت‌نام همه کودکان مهاجر در مدارس ایرانی خبر داد. این خبر که در سایت آموزش و پرورش در این آدرس منتشر شده است حاوی این نقل قول از وزیر آموزش و پرورش است: وزیر آموزش و پرورش با استناد به دستور رهبر معظم انقلاب در خصوص آموزش تمام اتباع افغان، تأکید کرد که آموزش و پرورش موظف است از تمام دانش‌آموزان افغان چه گروهی که کارت هویت دارند و چه گروهی که کارت هویت و اقامت ندارند، ثبت‌نام به عمل آورد.

و این پایانی بر همه تردیدها بر اجرایی شدن این اتفاق مهم و ویژه بود.

استقبال از این تصمیم، اما کماکان ادامه دارد.

سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، در استقبال از این تصمیم، گفت‌وگوی کوتاهی با تسنیم داشته است.

هاشمی گفت: دستور رهبری مبنی بر تحصیل همه مهاجرین افغانستانی اعم از دارای مدرک اقامتی یا بدون مدرک، بسیار عالی است و اگر این اتفاق بیفتد، یکی از بهترین اتفاقات این روزهاست. این دستور باعث افتخار همه ماست.

وزیر بهداشت ادامه داد: جدا از اینکه خیلی از مهاجران افغانستانی، مسلمان و برادر و خواهر ما هستند، خیلی از آنها اساساً فرزندان این سرزمین هستند و یا مادران ایرانی دارند و یا متولد ایران هستند، به همین دلیل باید بگوییم که تا همین الآن هم در حق آنها کوتاهی شده است.

قاضی‌زاده هاشمی با ابراز امیدواری به اجرایی شدن این دستور گفت: واضح است که این دستور که از سوی عالی‌ترین فرد مملکت صادر شده است اجرایی خواهد شد و این اتفاق برگ زرینی در کارنامه جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

وزیر بهداشت در پایان با اعلام یک خبر خوش به افغانستانی‌ها گفت: ما خودمان در وزارت بهداشت، برای دانشگاه مشهد و دانشگاه بیرجند این مأموریت را گذاشتیم که یک تعداد از علاقه‌مندان ساکن افغانستان را بورسیه کند و این اتفاق به‌زودی اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/*

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon