امدادرسانی‌ها سیاسی شده است

امدادرسانی‌ها سیاسی شده است

خبرگزاری تسنیم: رایزن اداره امور سیاسی چند جانبه وزارت امور خارجه نسبت به اراده‌های سیاسی در امدادرسانی‌ها انتقاد کرد و گفت: متاسفانه هم اکنون حقوق بشردوستانه و امدادرسانی تحت تاثیر اراده‌های سیاسی قرار گرفته است.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، سیاوش شیخ الاسلام در میزگرد تخصصی مراقبت‌های بهداشتی در معرض خطر، اظهار داشت: ماهیت و شرایط و تحولات منطقه و درگیری‌های در 10 سال گذشته فضاهای کمک‌های بشردوستانه را با چالش‌های بسیاری مواجه کرده است و حقوق بشردوستانه را در معرض خطر قرار داده است.

رایزن اداره امور سیاسی چند جانبه وزارت امور خارجه ادامه داد: با توجه به تحولات و درگیری‌ها در برخی کشورهای دنیا، خدمت‌رسانی به کشورهای درگیر از سوی سازمان‌های بین‌المللی و به‌خصوص نهادهای امدادرسان با مشکلات بسیاری روبه‌رو شده است.

شیخ الاسلام گفت: با توجه به تحولات منطقه، متاسفانه هم اکنون حقوق بشردوستانه و امدادرسانی تحت تاثیر اراده‌های سیاسی قرار گرفته است و اکنون کشورهای داوطلب کمک‌رسانی به راحتی نمی‌توانند وارد مناطق درگیر شوند، لذا امروز صحنه‌های مختلفی را می‌بینیم که مراکز پزشکی مورد بمباران و تهاجم قرار می‌گیرد.

رایزن اداره امور سیاسی چند جانبه وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: ضروری است تا به راهکارهایی برای امدادرسانی سریع و تامین امنیت و دسترسی راحت امدادرسانان به مجروحان دست یابیم.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon