بهره‌مندی کشورهای جهان از تجربه موفق ایران در طراحی بیمارستان‌های صحرایی

بهره‌مندی کشورهای جهان از تجربه موفق ایران در طراحی بیمارستان‌های صحرایی

خبرگزاری تسنیم: رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: باید تدابیری اندیشید تا سایر کشورها از تجربه موفق ایران در طراحی بیمارستان‌های صحرایی که در دوران دفاع مقدس اجرایی شد، الگوبرداری کنند.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور اظهار داشت: یکی از مهمترین بحث‌های چالش‌پذیر کنونی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کشورهای درگیر، رعایت‌نشدن حقوق بشردوستانه و مصون ماندن گروه‌های بهداشتی است.

وی با اشاره به ضرورت فراهم کردن فضای امن و ایمن برای ارائه کنندگان خدمات درمانی، عنوان کرد: متأسفانه ارائه خدمات در جنگ با مشکلات بسیاری روبه‌رو است و گاه ممکن است امکانات بسیار فراهم باشد، اما گروه‌های پزشکی نتوانند خدمات لازم را ارائه دهند.

زالی در میزگرد تخصصی مراقبت‌های بهداشتی در معرض خطر تأکید کرد: متأسفانه اصل بی‌طرفی کادرهای درمانی معمولاً از سوی طرفین درگیری‌ها نقض می‌شود و در این زمینه نزدیکی مراکز درمانی با مراکز سیاسی و اداری در شهرها و به‌خصوص در شهرهای کوچک، این مراکز را بیشتر در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی با بیان "پس از جنگ کره، در دفاع مقدس ایران یکی از موفق‌ترین ارائه خدمات پزشکی را داشتیم" خاطرنشان کرد: باید تدابیری اندیشید تا سایر کشورها از تجربه موفق ایران در طراحی بیمارستان‌های صحرایی که در دوران دفاع مقدس اجرایی شد، الگوبرداری کنند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اینکه بسیاری از قوانین بین‌المللی مرتبط با شرایط جنگ از سوی کشورهای درگیر مراعات نمی‌شود، گفت: باید تدابیری اندیشید تا طرفین درگیر جنگ متعهد به بی‌خطر نگه داشتن بیمارستان‌ها و کادرهای درمانی شوند.

انتهای پیام/*

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon