طرح اشتغال‌زایی زندانیان استان بوشهر اجرا شد

طرح اشتغال‌زایی زندانیان استان بوشهر اجرا شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت: برای ایجاد اشتغال زندانیان استان بوشهر ۴ کارگاه و مجتمع تولیدی در شهرهای مختلف این استان راه‌اندازی شده و زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر از زندانیان فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حمید رضا حیدری صبح امروز در نشست با خبرنگاران در بوشهر با گرامیداشت هفته قوه قضاییه، ماه مبارک رمضان را فرصتی مهم برای مشارکت بیشتر خیران در رسیدگی به نیازمندان دانست و اظهار داشت: این ماه با عظمت فرصتی مهم برای فراهم کردن آزادی زندانیان جرائم غیر عمد با همکاری خیران فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان کمک‌های خیران در قالب جشن گلریزان جمع‌آوری می‌شود گفت: امسال در 24 نقطه استان بوشهر جشن گلریزان برگزار می‌شود تا با مشارکت خیران زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد فراهم شود.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر، دیه تصادف و حوادث کارگاهی، چک بلامحل، مهریه و نفقه را از جمله جرائم غیر عمد دانست و تصریح کرد: اکنون 149 نفر از زندانیان استان بوشهر دارای این جرائم هستند که درصدد برپایی جشن گلریزان برای آزادی آنها هستیم.

حیدری، با بیان اینکه بدهی این زندانیان 17 میلیارد تومان است افزد: با پرداخت بخشی از این بدهی و با دریافت رضایت از شکات زمینه بازگشت این افراد به آغوش گرم خانواده فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 114 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با مشارکت مردم خیر آزاد شدند افزود:این افراد 8 میلیارد تومان بدهکاربودند با تامین 3.8 میلیارد تومان از این میزان بدهی و رضایت شکات از زندان آزاد شدند.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر به آزادی زندانیان از طریق قانون تعلیق مجازات و آزادی مشروط پرداخت و گفت: سال قبل از طریق قانون تعلیق مجازات 180 نفر و با استفاده از قانون آزادی مشروط 298 نفر از زندانیان استان بوشهر آزاد شدند.

حیدری با اشاره به اجرای طرح اشتغال‌زایی زندانیان استان افزود: برای ایجاد اشتغال زندانیان استان بوشهر 4 کارگاه و مجتمع تولیدی در شهرهای مختلف این استان راه‌اندازی شده و زمینه اشتغال 400 نفر از زندانیان فراهم شده است.

وی،کارگاه ساخت لامپ کم مصرف، مجتمع‌های کشاورزی و دامپروری و مزارع پرورش میگو را از جمله طرح‌های اشتغال‌زایی زندان‌های استان بوشهر دانست و گفت: حرفه آموزی زندانیان و صدور گواهینامه اشتغال برای این افراد از برنامه‌های مهم اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی است.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر به فعالیت مرکز مراقبت بعد از خروج زندانیان پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به بازگشت مجدد برخی از زندانیان به زندان، ایجاد شغل برای این افراد سبب می‌شود که میزان بازگشت به زندان کاهش یابد بگونه‌ای که بازگشت زندانیان از 23 درصد در سال 1379 اکنون به 2 تا 3 درصد رسیده است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon