دولت یازدهم حتماً برای بازی‌های المپیک برنامه دارد

دولت یازدهم حتماً برای بازی‌های المپیک برنامه دارد

خبرگزاری تسنیم: معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت حتماً برای المپیک برنامه دارد و وزیر ورزش و جوانان و همکاران ایشان در فدراسیون‌های مختلف برنامه‌ریزی‌های لازم را در این زمینه انجام داده‌اند و دولت نیز در حد توان کمک خواهد کرد.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور عصر چهارشنبه در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران رشته‌های ورزشی کشتی و واترپلو که در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد از ماه مبارک رمضان بعنوان ماه عبادت، مغفرت و خودسازی یاد کرد و با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی مناسب برای قبولی دعاهاست، گفت: ملت ایران با مسائل و مشکلات جدی روبروست که حل این مشکلات هم نیازمند تدبیر و درایت است و هم دعای خیر مردم بخصوص در ماه رمضان می‌تواند در حل مشکلات کشور راهگشا باشد.

جهانگیری کار قهرمانان ورزشی کشور در همه رشته‌ها را کاری بزرگ توصیف و خاطرنشان کرد: اگرچه معمولا ارزش کار قهرمانان بیشتر در میادین ورزشی سنجیده می‌شود، اما ارزش کار نام آوران و قهرمانان در زمینه‌های مختلف ورزشی، علمی و سایر زمینه‌ها هم برای خودشان و هم برای جامعه از دو جهت اصلی دارای اهمیت است که در وهله اول افتخاری است که برای خود کسب می‌کنند و از اینکه در یک زمینه سرآمد هستند به خود می‌بالند و دیگر آنکه این افراد در جامعه کار بزرگی انجام می‌دهند و برای مردم کشور نشاط و شادمانی به ارمغان می‌آورند.

وی افزود: هر عاملی که موجب افزایش نشاط و رضایت مردم باشد، در عمل منجر به افزایش امید در جامعه می‌شود و زمانی که امید در جامعه تقویت شود، کشور به سمت توسعه و پیشرفت حرکت می‌کند و قهرمانان ورزشی بدون اینکه در جایی گفته و یا نوشته شود، یکی از سرمایه‌های اصلی کشور که سرمایه اجتماعی است را تقویت می‌کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور امید اجتماعی را از موثرترین سرمایه‌های کشور برشمرد و گفت: وقتی مردم جامعه به آینده خود امیدوار باشند و احساس کنند که در کشوری زندگی می‌کنند که قهرمانان و افراد نام‌آور در آن کشور حضور دارند، وابستگی آنها به کشور و هویت اسلامی – ایرانی بیشتر می‌شود و نسل جوان نیز تحت تاثیر همین مسائل روز به روز به سرزمین خود وابسته‌تر می‌شود و به هویت خود افتخار می‌کند .

جهانگیری اظهار داشت: در میان سرمایه‌های یک کشور، یکی از سرمایه‌های پراهمیت، سرمایه نمادین است که این سرمایه در کنار سرمایه‌های فیزیکی، اجتماعی و انسانی، سرمایه‌ای است که آثار اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از خود برجای می‌گذارد.

وی اضافه کرد: سرمایه اجتماعی از مهمترین سرمایه‌های یک کشور است که در واقع به معنای اعتماد مردم به نظام و دولت است و وقتی این اعتماد وجود داشته باشد، مردم به تصمیمات و سیاستگذاری‌های دولت امیدوار خواهند شد.

معاون اول رئیس‌جمهور با یادآوری آرامش اقتصادی که امروز در کشور حاکم شده خاطرنشان کرد: در حقیقت این آرامش به دلیل تدابیر خاص و اقدامات شگفت‌آور در دو سال گذشته نیست. البته دولت در این دو سال تصمیمات دقیق و عالمانه‌ای اتخاذ کرده اما عامل اصلی این آرامش امیدی است که در جامعه ایجاد شد و مردم امیدوار شدند که کشور به سمت درستی حرکت می‌کند و مدیرانی که در بر سر کار آمده‌اند در جهت حل مسائل اقتصادی کشور گام بر می‌دارند.

وی ادامه داد: این امید که در مردم ایجاد شد موجب گردید که هیجان لحظه‌ای در جامعه وجود نداشته باشد و مردم به سراغ خرید ارز، سکه و انبار کردن کالاها نروند و نگران آینده نباشند بلکه امیدوار باشند که مشکلات یکی از پس از دیگری با تدابیر دولت حل‌ می‌شود.

جهانگیری افزود: مردم در مذاکرات هسته‌ای نیز احساس کرده اند که روند این مذاکرات به سمت خوبی پیش می‌رود و با وجود اینکه هنوز اتفاق خاصی در مذاکرات رخ نداده و توافقی شکل نگرفته اما مردم پذیرفته‌اند که تیم مذاکره کننده در جهت مثبتی در حال فعالیت است.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه قهرمانان ورزشی نیز علاوه بر بلند کردن نام و پرچم ایران در میادین مختلف ورزشی، روحیه امید را در جامعه تقویت می‌کنند، تصریح کرد: به همین دلیل هم شهروندان و هم دولت باید قدردان قهرمانان ورزشی کشور باشند.

وی با اشاره به اهمیت کسب سهمیه‌های المپیک گفت: دولت حتماً برای المپیک برنامه دارد و وزیر ورزش و جوانان و همکاران ایشان در فدراسیون‌های مختلف برنامه‌ریزی‌های لازم را در این زمینه انجام داده‌اند و دولت نیز در حد توان کمک خواهد کرد.

جهانگیری اضافه کرد: البته ورزش علاقمندان زیادی در کشور دارد و اگر هم دولت در مقطعی به دلیل برخی محدودیت‌ها و تنگناها نتواند آنطور که شایسته است به ورزش کمک کند، حتماً مردم کشور به کمک ورزش خواهند آمد.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: کاری که ملی پوشان و قهرمانان کشور در میادین ورزشی انجام می‌دهند به قدری برای دولت اهمیت دارد که با وجود محدودیتها در بودجه و کاهش درآمدها تلاش می‌کند منابع مورد نیاز ورزش را تامین کند.

جهانگیری در بخش پایانی سخنان خود به ملی پوشان والیبال کشور نیز تبریک گفت و افزود: این عزیزان طی روزهای گذشته موفقیت‌های خوبی کسب و دل ملت ایران را شاد کردند و بی‌تردید این شادی فقط برای همان لحظه کسب موفقیت نیست بلکه با تقویت روحیه نشاط در مردم، دولت قادر خواهد بود برای توسعه کشور بهتر برنامه‌ریزی کند.

در این مراسم وزیر ورزش و جوانان و روسای فدراسیون‌های کشتی و شنا، شیرجه و واترپلو در سخنانی به ارائه گزارش از وضعیت تیم‌ها و برنامه‌های خود برای آینده ورزش کشور پرداختند.

در ادامه این مراسم همچنین با حضور معاون اول رئیس‌جمهور از قهرمانان و ملی پوشان تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی و واترپلوی کشور قدردانی شد.

انتهای پیام/

اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon