کمبود مدارس در شهرک‌های اقماری استان زنجان

کمبود مدارس در شهرک‌های اقماری استان زنجان

خبرگزاری تسنیم: سرپرست ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به کمبود مدارس در شهرک‌های اقماری و ساماندهی مدارس و دانش‌آموزان در این نواحی گفت: ۸۰ هزار دانش‌آموز در مدارس استان زنجان ثبت نام کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، محمود عباسی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از زمان آغاز ثبت نام تا کنون بیش از 80 هزار دانش‌آموز در مدارس استان زنجان ثبت نام کردند.

وی در مورد مشکل شهرک‌های اقماری در زمینه فضای آموزشی ابراز کرد: با مدیریت ستاد ثبت نام تعدادی از دانش‌آموزان به مدارس شهرک‌های همجوار هدایت شده و با دوشیفته کردن برخی مدارس این مشکلات کاهش پیدا کرده است.

سرپرست اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به حذف پایه دهم و اسقرار پایه نهم بیان کرد: جلسات کارگروه‌های سازماندهی نیروی انسانی در استان زنجان تشکیل شده است.

وی به اجرای طرح غربالگری نوآموزان بدو ورود به دبستان اشاره کرد و گفت: از آغاز این طرح تا چهار تیر ماه 2 هزار نفر مورد سنجش قرار گرفتند.

عباسی با اشاره به استقرار ستادهای نظارت بر ثبت نام در مناطق 14 گانه آموزش و پرورش استان زنجان عنوان کرد: شماره‌های 33133437، 33133439، 33133441 و 33133444 و نیز سامانه 3000244244 برای دریافت شکایات مردم پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: اولیا برای ثبت نام باید به مدیران مدارس مراجعه کنند و در صورت بروز مشکل به ستادهای ثبت نام مراجعه کنند که شماره‌های ستاد ثبت نام در نواحی یک و دو زنجان به ترتیب 33448040 و 33443015 است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان در مورد برنامه‌های اوقات فراغت این نهاد عنوان کرد: 380 پایگاه تابستانی برای حضور دانش‌آموزان آغاز به کار کرده است.

وی ابراز کرد: این پایگاه‌ها شامل 25 کانون فرهنگی تربیتی، پژوهشسراها، کتابخانه‌ها، اردوگاه‌ها و نیز مدارسی که به لحاظ فیزیکی دارای بسترهای مناسبی هستند، است.

عباسی با اشاره به اینکه این کانون‌ها در پنج زمینه خدمات ارائه می‌دهند، گفت: ثبت نام در این مراکز از ابتدای تیر ماه آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود 70 هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های تابستانی حضور یابند.

وی هزینه کلاس‌های تابستانی را بین 250 هزار تا 600 هزار ریال عنوان کرد و افزود: در کانو‌ن‌ها حداکثر 10 درصد هرینه‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به انجام 70 نوع فعالیت در پایگاه‌های تابستانی بیان کرد: در طول امسال 68 هزار نفر در 9 رشته در راستای ترویج فرهنگ قرآنی شرکت کردند.

وی با اشاره به شرکت دانش‌آموزان در مسابقات قرآن، نماز و اذان و سایر زمینه‌ها اظهار داشت: 96 دانش‌آموز در این 9 رشته به مسابقات کشوری راه یافتند.

عباسی به اجرای طرح اردوهای هجرت برای انجام تعمیرات جزئی، رنگ‌آمیزی، زیباسازی و بهسازی مدارس اشاره کرد و گفت: 478 عرصه با ثبت نام 890 دانش‌آموز بهسازی می‌شوند.

وی بیان کرد: طرح هجرت با همکاری آموزش و پرورش، نوسازی مدارس، بسیج دانش‌آموزی و بسیج سازندگی اجرا می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: سال گذشته یک میلیارد و 450 میلیون ریال برای بهسازی مدارس در سطع 14 منطقه استان زنجان توزیع شده بود.

وی هدف از اجرای اردوهای طرح هجرت سه را ارتقای فرهنگ تیمی، مسئولیت‌پذیری و آمادگی برای ورود بازار کار عنوان کرد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon