منطقه ویژه اقتصادی در جازموریان راه‌اندازی شود

منطقه ویژه اقتصادی در جازموریان راه‌اندازی شود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه جازموریان گفت: راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در این منطقه ضرورت دارد و به نفع شهرستان‌های جنوب کرمان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جیرفت، حجت‌الاسلام محمد محمدی ‌نور شامگاه دیشب در نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در این شهرستان اظهار داشت: اگر کاری در زمینه اقتصادی شهرستان رودبار نشود فقر فرهنگی هم برطرف نمی‌شود.

امام جمعه جازموریان بیان کرد: ریشه ‌کنی بیسوادی در فرهنگ منطقه بسیار مهم است اما در این منطقه با  کمبود معلم روبرو هستیم.

وی با اشاره به نبود معلم در این منطقه اظهار داشت: این منطقه با یک سرباز معلم 6 پایه را تدریس می کند که این معظل بزرگی است.

حجت‌الاسلام محمدی ‌نور با بیان اینکه شهرستان رودبار بعد از جیرفت بیشترین جمعیت را دارد عنوان کرد: این شهرستان از نهادهای فرهنگی مانند اداره اوقاف و امور خیریه وتبلیغات اسلامی محروم است که این بسیار نگران کننده است.

وی تصریح کرد: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در این منطقه ضرورت دارد به نفع شهرستان‌های جنوب کرمان است.

حجت‌الاسلام محمدی ‌نور با اشاره به نبود امکانات در این منطقه خاطرنشان کرد: به کمبود مؤسسه‌های قرآنی در شهرستان رودبار و بخش جازموریان نیاز مبرم منطقه است تا در نقش فرهنگی تاثیرگذار باشد.

وی اظهار داشت: فقر و محرومیت بر رودبار حاکم است و با وجود اینکه منطقه جازموریان بیش از 45 هزار نفر جمعیت دارد هنوز بحش محصوب می شود و حتی یک اداره هم در این منطقه وجود ندارد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon