چهره ماندگار ادبیات فارسی در شیراز تقدیر می‌شود


چهره ماندگار ادبیات فارسی در شیراز تقدیر می‌شود

خبرگزاری تسنیم: به پاس ۵۰ سال فرهنگوری و چاپ بیش از چهل کتاب و ۱۲۰ مقاله علمی نکوداشت منصور رستگار فسایی در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز،به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس، نکوداشت منصور رستگار فسایی با عنوان "نیکدل نامور" توسط مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس، دانشگاه حافظ و مؤسسه فرهنگی هنری شهر آفتاب روز پنجشنبه 11 تیرماه در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است منصور رستگار فسایی استاد بازنشسته دانشگاه و رئیس مؤسسه آموزش عالی حافظ شیراز در سال 1317 در فسا زاده شد.

تصحیح کتاب فارسنامه ناصری در سال 1361 جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را برای او به ارمغان آورد و دو کتاب "21 گفتار درباره شاهنامه فردوسی" و "تذکره دلگشا" در سال 1370 و 71 جایزه بهترین کتاب دانشگاهی را به او اختصاص داد. 

در سال 1374 به عنوان استاد نمونه دانشگاه شیراز و در سال 1382 به عنوان چهره ماندگار در عرصه ادبیات فارسی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

   تصویر آفرینی در شاهنامه، اژدها در اساطیر ایران، فرهنگ نامهای شاهنامه، انواع شعر فارسی، شرح 6 جلدی دیوان حافظ، تصحیح فارسنامه ابن بلخی، آثار عجم و کلیات ابواسحاق اطعمه، بخشی دیگر از آثار رستگار فسایی است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon