۶ هزار خودرو جدید به چرخه ناوگان استان کرمانشاه اضافه شد

6 هزار خودرو جدید به چرخه ناوگان استان کرمانشاه اضافه شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: شش هزار دستگاه خودرو جدید در استان در فصل بهار شماره‌گذاری و به چرخه ناوگان کرمانشاه اضافه شد.

سرهنگ غلامرضا امیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم‌ در کرمانشاه، اظهار‌ داشت: بیش از 14هزار نقل و‌ انتقال خودرو از ابتدای امسال در مراکز تعویض خودرو استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری ندارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه از صدور هفت هزار فقره گواهینامه در سالجاری خبرداد و افزود: 80درصد از گواهینامه‌‌های صادر شده مربوط به پایه سه و 20 درصد مربوط به گواهینامه‌های پایه یک، موتور سیکلت و خودروهای ویژه است.

وی با اشاره به رشد پنج درصدی صدور گواهینامه در استان کرمانشاه، افزود: از تعداد گواهینامه‌هایی که در طول این مدت صادر شده است بیش از 40درصد گواهینامه جدید، 40درصد تعویض و‌ تجمیع شده و مابقی گواهینامه‌‌ها به صورت المثنی است.

سرهنگ امیدی با بیان اینکه سالانه به طور میانگین 30 هزار دستگاه خودروی جدید در استان کرمانشاه شماره‌گذاری می‌شود، گفت:  در طول سال نیز کار نقل و انتقال 70 هزار خودرو انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان نقل ‌و‌ انتقال موتورسیکلت امسال 10درصد رشد دارد، افزود: مهلت تمدید برای انواع گواهینامه‌ 10 ساله است و به رانندگان دارای بیش از 70 سال سابقه دو تا چهار سال مهلت تمدید داده می‌شود.

وی درباره شرایط اعطای گواهینامه‌های موتور سیکلت خاطرنشان کرد: افراد دارای حداقل سنی 18 سال با همراه داشتن مدارک شناسایی و پایان خدمت سربازی و گذراندن آموزش‌های لازم می‌توانند برای دریافت گواهینامه اقدام کنند.

انتهای پیام / آ

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon