حملات عربستان یادآور کشتار رژیم صهیونیستی در غزه است

حملات عربستان یادآور کشتار رژیم صهیونیستی در غزه است

خبرگزاری تسنیم: جنایات غیرانسانی عربستان سعودی در یمن، بیش از هر چیز یادآور حملات خونین اخیر رژیم صهیونیستی بر سر مردم مظلوم غزه است؛ جنایاتی که فقط صحنه گردان‌هایی چون آمریکا و متحدانش می‌تواند داشته باشد.

به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، جنایات غیرانسانی عربستان سعودی در یمن، بیش از هر چیز یادآور حملات خونین اخیر رژیم صهیونیستیبر سر مردم مظلوم غزه است؛ جنایاتی که فقط صحنه گردان‌هایی چون آمریکا و متحدانش می‌تواند داشته باشد.

 در این باره با مولوی نذیراحمد سلامی، نماینده اهل سنت استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری به گفتگو نشستیم.

سلامی درباره وظیفه مردم ایران در خصوص حمایت از مردم مظلوم یمن گفت: وظیفه همه مسلمانان نه تنها در کشور ایران و کشورهای اسلامی، بلکه در سراسر جهان این است که ظالم را محکوم کنند و تا جایی که قوانین اسلامی اجازه می‌دهد، از مظلوم در برابر آن ظالم دفاع کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ظالمانه بودن حمله آل سعود و آمریکا به یمن که متاسفانه در ماه مبارک رمضان هم ادامه داشته است، افزود: می‌طلبد که مردم مسلمان و شریف ایران که به نوعی مدیون انقلاب اسلامی ایران هستند و از برکات آن متنعم شدند، دین خود را ادا کنند و به یاری مردم مظلوم یمن بشتابند.

مولوی نذیراحمد سلامی درباره وظیفه مسئولین و دولتمردان کشورمان در مواجهه با این ضایعه انسانی خاطرنشان کرد: طبق ضوابط اسلامی اگر مردم یمن یا هر کجای یگر در سراسر این کره خاکی، مورد ستم قرار بگیرند، در صورتی که بتوانند از خودشان دفاع می‌کنند، اما اگر نتوانستند و ظلم ظالم به حدی رسید که آن مظلومین قادر به دفاع از خود نباشند، ما باید از آنها حمایت‌های مالی و نظامی بکنیم؛ باید برای آنها آب و غذا تهییه کنیم.

نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان همچنین پیرامون وظیفه مردم یمن گفت: مردم مظلوم یمن در درجه اول به استقامت و مبارزه خود ادامه دهند و کوتاه نیایند و شکایت خود را حتما به مجامع بین المللی و کنفرانس وحدت اسلامی ببرد و از آن‌ها پاسخ بخواهند.

سلامی با اشاره به یکی از آیات قرآن کریم مبنی بر اینکه «اگر دو طایفه از مومنین درگیر شدند، باید صلح کنند» اضافه کرد: مجامع بین الملی باید دست ظالم را بگیرند و از وی دعوت کنند که دست از این کار بکشد و اگر ظالم حاضر به این کار نشد، آن وقت علیه گروه ظالم موضع بگیرند.

وی همچنین تاکید کرد: همان جنایاتی که رژیم صهیونیستی در برابر مردم مظلوم غزه انجام داد، امروز عربستان سعودی در برابر مردم مظلوم یمن می کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان ضمن هشدار مبنی بر اینکه مسلمانان در این رابطه باید به خود بیایند، ابراز عقیده کرد: اگر مسلمانان، امروز در قبال مظلومیت مردم یمن احساس وظیفه نکنند، باید روز قیامت پاسخگو باشند.

منبع:من یمنی هستم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon