تلاش رسانه‌های غربی برای نمایش ابهام در خطوط قرمز ایران

تلاش رسانه‌های غربی برای نمایش ابهام در خطوط قرمز ایران

خبرگزاری تسنیم:یک کارشناس رسانه گفت: در طی روزهای اخیر، رسانه های غربی در صدد القای این موضوع هستند که خطوط قرمز ایران درارتباط با پرونده هسته‌ای و مذاکرات مبهم است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، حسن عابدینی در گفت‌وگو با برنامه "بدون خط خوردگی" رادیو گفت‌وگو، با بیان اینکه در طی سال های اخیر شاهد پیچیده‌ترین فعالیت رسانه‌ای علیه پرونده هسته‌ای ایران بوده‌ایم، گفت: به هر حال رسانه‌ها نقش مهمی در شکل‌دهی افکار عمومی ایفا می‌کنند و در همین راستا رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند، تصویری دروغین ازفعالیت‌های صلح آمیز  هسته‌ای ایران ارائه کنند و این موضوع را به صورت حق به جانب دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به خطی که در طی روزهای گذشته رسانه‌های غربی در مورد این موضوع دنبال کرده‌اند، افزود: آنها در چند روز اخیر، تلاش کرده‌اند که القا کنند خطوط قرمز ایران در ارتباط با پرونده هسته‌ای و مذاکرات مبهم است، این در حالی است که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و آقایان ظریف و عراقچی خطوط قرمز ایران در ارتباط با مذاکرات و حصول توافق تبیین شده است و اینکه ایران حاضر نیست از موضوعاتی مانند تحقیق و توسعه در ارتباط با فعالیت هسته‌ای دست بردارد.

این کارشناس مسائل رسانه، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده که حاضر نیست که یک غنی‌سازی کاریکاتوری را بپذیرد و از سوی دیگر با بازرسی از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای کشورمخالف است، ادامه داد: رسانه‌های غربی، در پی القا  این موضوع هستند که اگر مذاکرات با ناکامی روبروشود علت آن ایران است.

عابدینی با اشاره به اینکه درطی هفته گذشته مقامات آمریکایی و غربی به جای استفاده از عبارت «بیانیه لوزان» از عبارت «توافق لوزان» استفاده می‌کنند، افزود: این در حالی است که رئیس دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا خود پیش از این تاکیدکرده بود  آنچه که در لوزان  حاصل شد بیانیه بود نه توافق نامه.

وی تصریح کرد: رسانه‌های غربی اینگونه بیان می‌کنند که ایران ناگزیر است توافق هسته‌ای را بپذیرد و از مواضع خود عقب نشینی  کند، در حالی که ایران بارها اعلام کرده که حاضر نیست از حقوق خودعقب نشینی کند و به دنبال یک توافق خوب است.

این کارشناس رسانه در بیان ویژگی های یک توافق خوب خاطر نشان کرد: در این توافق باید حقوق جمهوری اسلامی ایران مدنظر گرفته شود و از طرف دیگر ایران بارها اعلام کرده که حاضر است نگرانی های واقعی غرب را اگر وجود داشته باشد پاسخ دهد و شفاف سازی کند. البته در این فرآیند اجازه نمی‌دهد که امنیت ملی‌اش دستخوش بازی های سیاسی شود.‌

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon