جاده مواصلاتی مشگین شهر-اردبیل با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شود

جاده مواصلاتی مشگین شهر-اردبیل با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار مشگین شهر گفت:چهار بانده کردن۱۵ کیلومتر ازجاده اردبیل مشگین با هزینه ۴۰ میلیارد تومان اعتبارآماده بهره برداری بوده که با حضور وزیر راه و شهرسازی ضمن کلنگ زنی جاده مشکین شهر-اهر، افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

 ابراهیم امامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشگین‌شهر اظهار داشت: با توجه به اهمیت جاده‌های مواصلاتی مشگین شهر در بر قرای ارتباط بین شهرهای همسایه با مراکز استان‌های اردبیل و تبریز و همچنین سهولت برقراری ارتباط مردم کشور آذربایجان با مراکز استان‌ها، بر این هستیم تا به زودی با حضور وزیرراه شهرسازی با تامین بودجه مورد نیاز از ردیف اعتبارات ملی و اعتبارات شورای اداری چهاربانده کردن جاده مشگین شهر-اهر را کلنگ زنی کنیم.

امامی با اشاره به اختصاص1200 میلیارد ریال اعتبار برای چهار بانده کردن جاده مشگین شهر-اردبیل افزود: ساخت 43 کیلومتر از این جاده تا دو سال آینده توسط قرارگاه خاتم انجام می‌شود که 15 کیلومتر از این جاده با صرف 40 میلیارد تومان اعتبارآماده بهره برداری است و منتظریم تا با حضور وزیر راه و شهرسازی ضمن کلنگ زنی جاده مشکین شهر-اهر، افتتاح و بهره برداری شود.

وی با اشاره به عملکرد دولت در زمینه عمران و آبادانی مناطق محروم گفت: در زمینه گازرسانی به روستاها گام‌های اساسی در سال 93 برداشته شده به طوری که طبق آمار 40 روستا در سال گذشته از نعمت گاز بهره مند شدند ودر این زمینه شاهد رضایتمندی مردم مناطق محروم و روستایی این منطقه شدیم.

فرماندار مشگین شهر تشریح کرد: در حوزه برق‌رسانی هم خدمات قابل ذکری انجام شده که از آن جمله می‌توان به طرح پایلوت جی آی اس با محوریت جایگزین کردن سیم‌های مسی به جای سیم‌های کابلی برق به طول حدود 200 کیلومتر برای نخستین بار در شهرستان مشگین شهر  و بهره‌مندی روستاهای بالای بیست خانوار از نعمت برق اشاره کرد.

امامی با اشاره به روند روبه رشد ساخت سد احمد بیگلو که از صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده بود، افزود: این پروژه با پیشرفت حدود 50 درصدی تا یک سال آینده قابل بهره برداری است که در این صورت 3500 هکتار از اراضی دیمی زیر کشت آبی خواهند رفت و تولیدات بخش کشاورزی توسعه خواهد یافت.

وی از دو برابر شدن اعتبارات عمرانی شهرستان در سال گذشته خبر داد و گفت: اعتبارات شهرستان نسبت به سال‌های گذشته دو برابر شده به طوری که شاهد رشد عملیات عمرانی در سراسر شهرستان و برپایی عدالت در مناطق محروم هستیم که این کارها با حمایت‌های دولت یازدهم در جهت حمایت از مناطق محروم صورت گرفته است.

فرماندار مشگین شهر با اشاره به هزینه 210 میلیارد ریال اعتبار برای تامین آب شهرستان،اظهار کرد: در حوزه تامین آب شرب، آبرسانی و ساماندهی فاضلاب شهری نیز اقدامات اساسی انجام شده که بهره برداری از پنج سد معیشتی و بهبود وضعیت شبکه سد سبلان از جمله کارهای انجام گرفته در این حوزه است.

امامی از 2 هزار و 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این شهرستان خبرداد و افزود: با ادامه جذب سرمایه گزار در این شهرستان شاهد تحول عظیمی در بخش گردشگری و رفاهی این شهرستان خواهیم بود که خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی سرمای گزاران به لحاظ همکاری مسئولان، در ارائه خدمات زیر ساختی در این بخش هستیم.

وی تولید 50 مگاوات برق از انرژی زمین گرمایی این شهرستان که برای اولین بار در سطح خاورمیانه اتفاق افتاد را امتیاز بزرگ برای اقتصاد و اشتغال منطقه خواند و گفت: با بستر سازی فرهنگی و جذب سرمایه گزار خارجی از کشورهای ترکیه و ژاپن در صدد تولید برق مازاد و وارد کردن آن به مدار کشور هستیم.

فرماندار مشگین شهر از ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای و سلامت در کنار این نیروگاه خبر داد و افزود: در کنار تولید برق از نیروگاه با جذب سرمایه گزار در راستای توسعه گردشگری هستیم که شامل احداث هتل و اقامتگاه و فضاهای تفریحی است.

امامی با اشاره به سفرهای مقامات و وزرای به این شهرستان، بیان کرد: سفرهای مقامات کشوری به این شهرستان همراه با اعتبارات کلان در بخش عمران و کشاورزی بود که آن جمله می‌توان به سفر وزیر جهاد کشاورزی و معاون رئیس جمهور و صرف اعتبار 60 میلیارد تومانی در بخش های مختلف کشاورزی اشاره کرد.

امامی با اشاره به راه اندازی سامانه تگرگ زدایی در این شهرستان افزود: این یک اتفاق بسیار مهم در بخش کشاورزی و باغداری این شهرستان است که سالانه به سبب بارش تگرگ، کشاورزان و باغداران متحمل خسارات سینگینی در این حوزه می‌شدند که در صورت نتیجه خوب از این سامانه تلاش خواهیم کرد به تعداد سامانه‌های تگرگ زدا در سال جدید اضافه شود و درصد بیشتری از باغات تحت پوشش سامانه تگرگ زدا قرار بگیرند.

وی دستاورد سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور را ارزشمند خواند و گفت: ساماندهی بقعه تاریخی شیخ حیدر که معرف تاریخ این شهر است در آینده‌ای نزدیک، تکمیل و به بهره برداری می‌رسد که  این ساماندهی بعد از 10 سال توقف در ساخت محوطه این بقعه اتفاق افتاده است.

فرماندار مشگین شهر احیاء معادن از دشت‌های وسیع این شهرستان با قرارداد 50 میلیارد تومانی شرکت میتکو را نیز گام مهمی برای توسعه اقتصاد و اشتغال جوانان این شهرستان بیان کرد و افزود: با حمایت‌های دولت و همکاری نماینده شهرستان در مجلس و همت مسئولان و مردم و جذب سرمایه گزار بخش خصوصی در صدد هستیم تا منطقه‌ای بدون محرومیت را در آینده شاهد باشیم.

امامی اظهار کرد: در سال 93 با حمایت دولت طرح‌ها و پروژه‌های موفقی را در سطح شهر و روستاها عملیاتی و اجرایی کردیم که تمام عملکرد دولت و مسئولان به طور شفاف در سطح شهرستان دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: در زمینه آسفالت راه‌های شهری نیز، تعمیر و روکش و لکه گیری جاده‌های بین شهری اقدامات مثبتی انجام شده و در سطح روستاها نیز راه روستاهای بالای 50 خانوار آسفالت شده و تردد برای روستاییان را در فصول بارندگی میسر ساخته است.

وی عملکرد سال 93 را بی سابقه توصیف کرد و گفت: امیدواریم امسال نیز با حمایت‌های امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در مشگین‌شهر و همکاری شورای شهر، شهرداری، و شورای اداری و همچنین حمایت‌های نماینده شهرستان مشگین شهر و همراهی مردم در تکمیل و ادمه فعالیت‌های سال گذشته با برنامه‌ریزی هوشمندانه گام‌های اساسی برای عمران و آبادانی شهرستان و بویژه مناطق محروم برداریم.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon