مدال‌آوران دو و میدانی قم در سطح کشور در بخش بانوان تجلیل شدند


مدال‌آوران دو و میدانی قم در سطح کشور در بخش بانوان تجلیل شدند

خبرگزاری تسنیم: بانوان مدال‌آور دو و میدانی قم در مسابقات قهرمانی کشور و برترین‌های این رشته ورزشی در بخش بانوان طی مراسمی تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مراسم تجلیل از دو و میدانی کاران برتر قم در بخش بانوان با حضور مسئولان ورزشی قم و برترین‌های این رشته به همراه اعضا و پیشکسوتان هیئت دو و میدانی استان قم برگزار شد.

در این مراسم که در محل اداره کل ورزش و جوانان قم برگزار شد، راحله سادات واقفی نایب‌رئیس هیئت دو و میدانی استان قم به پاس تلاش برای حل مشکلات دو و میدانی بانوان و پیشرفت این رشته در میان بانوان قمی مورد تقدیر قرار گرفت.

پریسا سادات روحانی، مربی تیم دو و میدانی قم در مسابقات قهرمانی کشور و از تلاشگران این رشته ورزشی، به‌عنوان مربی برگزیده رشته دو و میدانی قم در بخش بانوان تجلیل شد.

در بخش تجلیل از ورزشکاران برتر، زهره شهبازی، شهناز جعفری زاده، سهیلا مولایی و فائزه فیضی، 4 دو و میدانی کار قمی که در قالب تیم اعزامی استان قم در مسابقات آغاز فصل کشور در ماده 4 در 100 متر امدادی مدال نقره را کسب کردند موردتقدیر قرار گرفتند.

زهره شهبازی به‌عنوان دو و میدانی کار برتر قم در بخش بانوان به دلیل کسب نخستین مدال تاریخ دو و میدانی بانوان قم در مواد سرعتی، علاوه بر کسب نقره 4 در 100 متر امدادی، شناخته شده و جایزه ویژه‌ای را در این مراسم دریافت کرد.

عنوان نخبه دو و میدانی قم نیز به نیلوفر سرحدی زاده رسید و از زهرا اسدی سرپرست تیم‌های اعزامی قم به مسابقات قهرمانی کشور و مسئول هماهنگ‌کننده تمرینات تیم‌های دو و میدانی بانوان استان قم به پاس تلاش‌ها و زحمات وی تقدیر شد.

رضایی: ظرفیت دو و میدانی بانوان قم مغفول مانده است

در این مراسم علی رضایی رئیس هیئت دو و میدانی استان قم در سخنانی با تأکید بر ظرفیت بالای مدال‌آوری ورزشکاران قمی در بخش بانوان در رشته دو و میدانی اظهار داشت: در صورتی که فضای تمرینی مناسبی برای این ورزشکاران در محدوده شهری مهیا شود بخت بالاتری برای موفقیت در آینده داریم.

وی افزود: ظرفیت دو و میدانی بانوان قم مغفول مانده است و علت آن مهیا نبودن شرایط سخت‌افزاری استاندارد برای تمرین این ورزشکاران و پرهزینه بودن و خطرات ناشی از تمرین بانوان دو و میدانی کار در بیرون از شهر قم است.

رئیس هیئت دو و میدانی استان قم گفت: در 2 سال گذشته حضور موفقی در مسابقات نوجوانان و جوانان کشور و نیز مسابقات آغاز فصل کشور داشته‌ایم و با توجه به میانگین سنی پایین مدال‌آوران ما، می‌توانیم تا چند سال آینده روی کسب مدال این ورزشکاران حساب کنیم اما نباید از استعدادیابی غافل شویم.

رضایی عنوان کرد: مربیان و فعالان دو و میدانی قم از جمله بخش بانوان، بدون چشمداشت کار می‌کنند و وقت زیادی برای رشد این رشته می‌گذارند و بهره‌مندی از حداقل امکانات حق این قشر است.

واقفی: برنامه استعدادیابی بانوان با مشکل مواجه شده است

راحله سادات واقفی نایب‌رئیس هیئت دو و میدانی قم در این مراسم اظهار داشت: در حال حاضر تمرینات تیم‌های اعزامی در ورزشگاه یادگار امام (ره) برگزار می‌شود که در حاشیه شهر قرار دارد و مشکلات فراوانی برای یک بانوی ورزشکار ایجاد می‌کند.

وی افزود: در صورتی که تمرینات بانوان دو و میدانی کار به فضایی در مرکز شهر قم انتقال پیدا نکند نمی‌توانیم برنامه استعدادیابی و قهرمان‌پروری موفقی داشته باشیم.

نایب‌رئیس هیئت دو و میدانی قم گفت: پیست دو و میدانی مجموعه ورزشی شهید حیدریان در اختیار تمرینات بانوان قرار نمی‌گیرد که علت آن رفت‌وآمد در این ورزشگاه عنوان شده در حالی که ورزشکاران ما می‌توانند در ساعات کم رفت‌وآمد یا روزهای تعطیل از این ورزشگاه استفاده کنند.

واقفی بیان کرد: پیست مجموعه ورزشی شهید مهجوری که متعلق به آموزش و پرورش است، برای تمرین بانوان دو و میدانی کاری که می‌خواهند در مسابقات قهرمانی کشور رقابت کنند، مناسب و استاندارد نیست و نمی‌تواند پاسخگوی همه نیاز هیئت دو و میدانی در بخش بانوان باشد.

وی عنوان کرد: مسئولان ورزش قم، ایجاد فضایی سرپوشیده ویژه بانوان دو و میدانی کار را در برنامه خود قرار دهند زیرا با احداث چنین مجموعه‌ای در آینده مشکلات رشته‌های ورزشی بانوان به‌ویژه دو و میدانی به طور کامل حل می‌شود.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon