۸۴۱ حلقه چاه غیرمجاز در همدان مسدود شد

841 حلقه چاه غیرمجاز در همدان مسدود شد

خبرگزاری تسنیم: معاون حفاظت و بهره‎برداری شرکت آب منطقه‎ای همدان از انسداد ۸۴۱ حلقه چاه غیرمجاز در همدان خبر داد و گفت: انسداد چاه‎های غیرمجاز سبب صرفه‌جویی ۹۷ میلیون مترمکعبی آب در همدان شد.

منصور ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با اشاره به اینکه وضعیت بارش‎های استان همدان در سال آبی 93-94 نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است، اظهار داشت: این مسئله تنش آبی در همدان را تشدید کرده و وضعیت به سمت بحرانی شدن می‏‌رود.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به وضعیت مطلوب تامین آب نیازمند همکاری و همراهی مردم با سازمان‎های دولتی است، گفت: دمای هوا نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چند درجه‎ای داشته و میزان تبخیر نیز افزایش یافته که این روند تامین آب را دچار مشکل می‏‌کند.

ستوده با اعلام اینکه انسداد 600 حلقه چاه غیرمجاز امسال در همدان در اولویت قرار گرفته است، عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون 841 حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود شده که به دنبال آب 97 میلیون و 400 هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه‎جویی شده است.

وی با بیان اینکه در انسداد چاه‌های غیرمجاز در همدان هیچ‎‏گونه مماشاتی وجود ندارد، تصریح کرد: برای انسداد 841 حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان بیش از 37 کیلومتر طول چاه‎ها پر شده است.

معاون شرکت آب منطقه‎ای همدان درباره انسداد چاه‎های غیرمجاز در سال 94 نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز 182 چاه غیرمجاز مسدود شده و از محل انسداد این تعداد چاه 17 میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.

وی تاکید کرد: 26 حلقه چاه غیرمجاز در همدان، 38 حلقه در بهار، 6 حلقه در اسدآباد، 26 حلقه در تویسرکان، 6 حلقه در فامنین، 28 حلقه در رزن، 30 حلقه در کبودراهنگ، 14 حلقه در ملایر و 8 حلقه چاه غیرمجاز در نهاوند مسدود شده و این روند ادامه دارد.

ستوده همچنین از نصب هزار و 211 دستگاه کنتور هوشمند در سطح‎های چاه‌های برقی استان همدان خبر داد و گفت: از این تعداد 572 دستگاه کنتور هوشمند شارژ شده است.

معاون حفاظت و بهره‎برداری شرکت آب منطقه‎ای استان همدان تعداد چاه‎های برقی استان همدان را 6 هزار حلقه اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 20 درصد چاه‌های برقی به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon