بیش از ۱۰۰۰ زندانی جرائم غیرعمد استان فارس در نوبت آزادی هستند


بیش از 1000 زندانی جرائم غیرعمد استان فارس در نوبت آزادی هستند

خبرگزاری تسنیم: رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: در حال حاضر یک هزار و ۷۳ زندانی جرائم غیرعمد با محکومیت مالی ۲۳۱ میلیارد تومان در زندان‌های استان فارس در انتظار آزادی هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، علی القاصی‌مهر در نشست خبری گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد استان فارس که هم‌زمان با میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد اظهار داشت: هر سال در این مناسبت جمعی از خیّران و نوع‌دوستان برای آزادسازی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد گرد هم می‌آیند.

رئیس هیئت مدیره ستاد دیه استان فارس با بیان اینکه زندانیان جرائم غیرعمد نباید مجرم تلقی شوند افزود: در حال حاضر یک هزار و 73 زندانی جرائم غیرعمد با محکومیت مالی 231 میلیارد تومان در زندان‌های استان فارس در انتظار آزادی هستند.

القاصی‌مهر خاطرنشان کرد: زندانیان جرائم غیرعمد به طور عمده به دلیل محکومیت‌های مالی غیرکلاهبرداری، ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از تصادفات رانندگی، ناتوانی در پرداخت نفقه، صدور چک بلامحل، تعهدات مالی از جمله مهریه گرفتار زندان شدند.

سیّد رضا اسکندری، مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان فارس، نیز در این نشست خبری با بیان اینکه در شب میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در 16 نقطه استان فارس برگزار می‌شود اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در جشن گلریزان در شهر شیراز 20 میلیارد ریال کمک‌های نقدی برای آزادی زندانیان استان جمع‌آوری شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته با کمک خیّران و نیک‌اندیشان استان فارس 565 نفر از زندانیان استان آزاد شدند عنوان کرد: تعداد 542 نفر از این زندانیان مرد و تعداد 23 نفر از آنها زن بودند.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان فارس از آزادسازی 114 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان فارس با کمک خیّران و تلاش‌های این ستاد از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: تا پایان ماه مبارک رمضان امسال زمینه آزادی 130 زندانی دیگر جرائم غیرعمد استان فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon