دانشگاه‌ها باید به مراکز کارآفرینی تبدیل شوند

دانشگاه‌ها باید به مراکز کارآفرینی تبدیل شوند

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیا ن اینکه دستگاه‌های اجرایی باید از ظرفیت نمایندگان مجلس به نفع دستگاه خود استفاده کنند، گفت: دانشگاه‌ها باید به مراکز کارآفرینی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر عبادی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند اظهار داشت: در گذشته دانشگاه‌ها تنها به آموزش می‌پرداختند اما امروزه دانشگاه‌های ما باید علاوه بر آموزش پژوهش محور باشند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی بعد از انقلاب اسلامی خدمات زیادی را ارائه کرد و امروزه دانشگاه‌ها در حال تغییر است به طوری که در گذشته نگاه دانشگاه به توسعه کمی بود اما باید در حال حاضر نگاه به کیفیت باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه آزاد بیرجند سابقه ای بسیار زیادی دارد و از جمله دانشگاه‌های معتبر و بزرگ در کشور است اما در گذشته توجه زیادی نسبت به این دانشگاه انجام نشده است که باید در حال حاضر با برنامه ریزی مناسب کمبودهای گذشته جبران شود.

عبادی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید به مرکز کارآفرینی تبدیل شود، افزود: دانشگاه باید مرکز کارآفرینی باشد به طوری که در استان و شهرها جایگاهی پیدا کند که تمامی دستگاه‌های اجرایی با آن در ارتباط باشند تا از این طریق پاره ای از مشکلات برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه باید از پژوهش‌های دانشگاه‌ها استفاده کرد، اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به نفع دستگاه‌های اجرایی خود استفاده کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در راستای علمی و توانمندی‌های داشنگاه آزاد اسلامی بیرجند در راستای پژوهش جهت گیری شود، می‌تواند سکوی پرش برای خراسان جنوبی باشد.

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند نیز اظهار داشت: در مسئولیت‌ها باید به گونه ای عمل کنیم تا بیشترین تاثیرگذاری را در زمینه‌های مختلف داشته باشد.

آصف زارع افزود: باید از فرصت‌های به وجود آمده بیشترین استفاده را بکنیم و تلاش کنیم از ظرفیت‌های موجودبه بهترین نحو استفاده شود.

وی اظهار داشت: در زمینه تسهیلات تکمیلی در دانشگاه بیرجند توانستیم 23 رشته کارشناسی ارشد و دکتری را تصویب کنیم و اگر بخواهیم دانشگاه آزاد اسلامی را از وابستگی به شهریه دور کنیم باید تکمیل و پیاده سازی زنجیره پژوهش را مورد توجه قرار دهیم.

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند گفت: در قسمت دانشجویی سعی کردیم توجه کافی به امکانات دانشجویان داشته باشیم و هدف اصلی ما این بود تا فضایی آرام را در دانشگاه حاکم سازیم.

در پایان مراسم از زحمات آصف زارع قدردانی شد و علیرضا حسنی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند منصوب شد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon