بزرگ‌ترین حلیم نذری همدان در نهاوند پخت می‌شود

بزرگ‌ترین حلیم نذری همدان در نهاوند پخت می‌شود

خبرگزاری تسنیم: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت علی (ع) بزرگ‌ترین حیلم نذری استان برای ۱۵۰۰ روزه‌دار در روستای تکه نهاوند پخت و توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نهاوند، اظهار داشت: این حلیم نذری به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) و برای 1500 روزه‌دار پخت و درشب 21 رمضان هنگام افطار در مسجد و زینبیه روستای تکه توزیع می‌شود.

وی تاکید کرد: این ضیافت افطاری هرسال به مناسبت سالروز شهادت مولای متقیان و با کمک خیران در روستای تکه نهاوند انجام می‌شود که به‌جز اهالی این روستا سایر مناطق نهاوند نیز از آن بهره‌مند‌ می‌شوند.

وی افزود: از مهمترین ویژگی‌های این سفره افطاری 1500 نفری این است که مردم از تمام اقشار از یک نوع غذا استفاده می‌کنند و فقیر و غنی در کنار هم به یاد مولی علی (ع) قرار می‌گیرند.

گروسی بیان کرد: هزینه این سفره افطاری و حلیم نذری بیش از 40 میلیون ریال است که توسط مردم روستای تکه و خیران جمع‌آوری‌شده و برای این ضیافت هزینه می‌شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند تصریح کرد: به‌جز حلیم در این ضیافت نذری و افطاری به روزه‌داران خرما، میوه، شربت، شیر و حلوا توزیع می‌شود که همگی در زینبیه و مسجد روستای تکه حضور پیدا می‌کنند.

وی گفت: برای پخت این حلیم نذری از 90 کیلوگرم گوشت بدون استخوان 400 کیلوگرم گندم پرک شده چندین کارتن روغن و ده‌ها کیلوگرم شکر استفاده می‌شود که بیش از 30 کدبانوی روستای تکه به مدت 48 ساعت برای تهیه آن زحمت می‌کشند.

گروسی بیان کرد: روستای تکه نهاوند در 8 کیلومتری جنوب غربی شهرستان نهاوند واقع است و ازنظر انجام کارهای مذهبی در شهرستان بسیار فعال و پیشرو هستند.

انتهای پیام/

دهه کرامت
پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon