ارتقای سطح علمی دانشگاه فرهنگیان در دستور کار قرار گرفته است‌

ارتقای سطح علمی دانشگاه فرهنگیان در دستور کار قرار گرفته است‌

خبرگزاری تسنیم: سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: ارتقای سطح علمی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سید حسین مجتبوی شامگاه دوشنبه در جلسه معارفه رئیس جدید دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: دانشگاه‌های فرهنگیان نقشی استراتژیک در تعیین راه کلی نظام تعلیم و تربیت ایفا می‌کنند و فضای این دانشگاه‌ها در استان خراسان رضوی، فضایی تعامل‌گرا و علمی‌نگر است.

وی بیانات مقام معظم رهبری پیرامون رسالت‌های دانشگاه فرهنگیان را نقشه راه افراد دانست و تاکید کرد: مقام والای ولایت فقیه به افزایش تعاملات میان دانشگاه‌های فرهنگیان کشور و افزایش سواد علمی دانشجو معلمان تاکید فراوان دارند که این بیانات گهربار، تعیین رسالت‌های این دانشگاه و مبنای عمل آن‌هاست.

سرپرست دانشگاه‌های فرهنگیان خراسان رضوی اتحاد میان خانواده بزرگ دانشگاه‌های فرهنگیان و مراکز تابعه آن‌ها را مستلزم مدیریت جهادی دانست و خاطرنشان کرد: در کل 6 دانشگاه فرهنگیان و مراکز تابعه آن‌ها در استان خراسان رضوی وجود دارد که اتحاد میان این مراکز در اخذ تصمیم‌های کلان نیاز به مدیریت جهادی افراد دارد.

مجتبوی ارتقای جایگاه دانشگاه فرهنگیان را از جمله تاکیدات دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: بنا به تاکیدات دولت تدبیر و امید در تلاش هستیم تا دانشگاه‌های فرهنگیان را از لحاظ علمی ارتقا دهیم و به تراز برترین دانشگاه‌های کشور برسانیم و در حال حاضر دانشگاه‌های فرهنگیان از جمله دانشگاه‌های ارتقا یافته کشوری هستند.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام مهدی جودکی اراکی، سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فرهنگیان خراسان رضوی اظهار داشت: شخصیت والای مولای متقیان، حضرت علی (ع) باید الگوی جامعه فرهنگیان باشد و تربیت نیروی فرهنگی متدین و اسلام محور باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی دانشگاه‌های فرهنگیان را متولی موج اسلام شناسی در جامعه دانست و بیان کرد:‌ ماده‌های درسی دانشگاه‌های فرهنگیان مبتنی بر احکام اسلامی هستند و این دانشگاه‌ها می‌توانند متولی موج اسلام‌شناسی در جامعه باشند و در راه دستیابی به حیات طیبه مکمل اعمال اسلام شناسانه سایر اقشار جامعه باشند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon