مصادیق تخلفات داروخانه‌ها، از گران‌فروشی تا عرضه کالای قاچاق

مصادیق تخلفات داروخانه‌ها، از گران فروشی تا عرضه کالای قاچاق

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره مواد و داروهای تحت کنترل سازمان غذا و دارو، مصادیق تخلفات داروخانه‌ها را تشریح کرد.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، سعدالله پرویزی با بیان اینکه عرضه دارو در داروخانه‌ها به دوصورت بی‌نسخه و نسخه‌دار است، اظهار کرد: در حالت نخست و در خصوص داروهای OTC داروخانه‌ها می‌توانند بدون دریافت نسخه ولی با حضور مسئول فنی مورد تقاضا را ارائه کنند، فهرست این داروها نیز مشخص است و از گذشته توسط وزارت بهداشت به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

رئیس اداره مواد و داروهای تحت کنترل سازمان غذا دارو عنوان کرد: حالت دیگر در مورد داروهایی است که حتماً باید با نسخه پزشک ارائه شود و داروخانه‌ها موظفند آنها را پس از رویت با نسخه تحویل دهند.

پرویزی با اشاره به آئین‌نامه تأسیس اداره داروخانه‌ها تصریح نمود: تحویل داروی بدون نسخه تخلف محسوب می‌شود و درصورت دریافت گزارشی مغایر با آنچه بیان گردیده موضوع در کمیسیون ماده 20 دانشگاهها مطرح شده و بازرسان در چند نوبت و به‌صورت سرزده داروخانه را تحت‌نظر قرار می‌دهند و درصورت اثبات تخلف، داروخانه متناسب با جرم واقع شده مشمول مجازات می‌گردد.

وی به برخی مصادیق تخلف در داروخانه‌ها نیز پرداخت و گفت: اگر تخلف صورت گرفته مربوط به گران‌فروشی باشد پرونده به تعزیرات ارسال می‌شود؛ اگر بحث عرضه کالای قاچاق و تقلبی به میان آید به دادگاه انقلاب و اگر هم تخلف از جانب مسئول فنی رخ داده باشد به فراخور تخلف صورت پذیرفته و برای مدتی معین تعلیق خواهد شد.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon