مشکلات ایجاد اشتغال پایدار در استان سمنان بررسی شد

مشکلات ایجاد اشتغال پایدار در استان سمنان بررسی شد

خبرگزاری تسنیم: مشکلات ایجاد اشتغال پایدار در استان سمنان در نشست شورای اشتغال این استان به ریاست استاندار سمنان و با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی این استان در سالن یادگار امام خمینی(ره) استانداری سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان در جلسه کارگروه اشتغال که با حضور استاندار در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان سمنان اظهار داشت: باوجود 26 شغل خانگی، برای ایجاد اشتغال، تسهیلات نداریم.

ابراهیم محمودی اظهار داشت: در صورت ایجاد رشته جدید در اداره کل فنی و حرفه‌ای، آمادگی جذب مربی جدید در استان سمنان وجود دارد.

وی با اشاره به وظایف این سازمان در ایجاد شغل تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای مسئول ایجاد شغل نیست و فقط مهارت‌های اشتغال را آموزش می‌دهد.

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان نیز در این نشست اظهار داشت: سهمیه‌بندی به‌ویژه برای دستگاه‌های دولتی امکان‌پذیر نیست و علت را باید در تعدیل نیروی دستگاه‌های خصوصی بررسی کنیم.

علی‌اصغر جمعه‌ای با تأکید بر اینکه نقدینگی، معوقه‌ها، بازار فروش می‌تواند از موانع ایجاد اشتغال در بخش خصوصی باشد افزود: باید با دعوت از این دستگاه‌ها علت مشکلات این بخش ریشه‌یابی و با این اقدام گوشه‌ای از مشکلات بیکاری در استان سمنان حل شود.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این جلسه بیان کرد: نمی‌توان با نسخه واحد اعلام سهمیه، ایجاد اشتغال کرد.

سیما رجبی با اشاره به تفاوت موجود در وظایف ماهوی دستگاه‌های اجرایی افزود: باید هر واحدی با توجه به توانمندی و امکانات خود، اشتغال ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد ظرفیت جدید، ارزش اقتصادی ظرفیت قبلی کم می‌شود و حوزه فرهنگ درآمد خاص و توجیه اقتصادی برای این کار ندارد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این نشست اظهار داشت: این تدوین‌ها، بیشتر بر پایه الزامات اداری است تا تفکرات منطقی و از نگاه اصولی و فرمول‌های علمی استفاده شود.

خدابخش عرب خاطرنشان کرد: اشتغال تابعی از توان محیطی یک منطقه، سرمایه‌گذاری جدید، نقش فرا ملی و فرا استانی و تأکید بر خدمات است.

وی با اشاره به وضعیت کشورهای توسعه‌یافته تصریح کرد: در ایران تمام فشار بر تولید است درصورتی‌که در کشورهای پیشرفته، ترکیب اشتغال زیر 50 درصد است و تمام تمرکز بر خدمات است.

فرماندار میامی نیز در این جلسه مشکلات این شهرستان را بیان کرد و گفت: 10 هزار هکتار از بهترین اراضی در مجاورت میامی، به دلیل تداخل پلاک، سند ندارد.

احمد قاضی افزود: حدود 50 درصد اراضی کالپوش به سبب مشکلات سند به نام بنیان علوی، بلاتکلیف است.

وی گفت: با توجه به اینکه شهرستان میامی، بافت روستایی دارد و 50 درصد آن ظرفیت گرفتن تسهیلات را دارد؛ اگر به این شهرستان تسهیلاتی ارائه شود، بخش کشاورزی آن را پربارتر می‌کنیم.

رئیس کمیته امداد استان سمنان نیز با اشاره به اینکه این استان در سال گذشته، رتبه سوم جذب تسهیلات قرض‌الحسنه را در کشور کسب کرده است افزود: 20 درصد از تسهیلات را باید به امر اشتغال اختصاص داد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon