برخی از تعریق‌ها به‌دلیل ضعف عمومی بدن است

برخی از تعریق‌ها به‌دلیل ضعف عمومی بدن است

خبرگزاری تسنیم: یک متخصص طب سنتی راه‌های رفع تعریق بیش از حد بدن را تشریح کرد و گفت: برخی از تعریق‌ها به‌دلیل ضعف عمومی بدن است.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, غلامرضا کردافشاری متخصص طب سنتی اظهار کرد: از دیدگاه طب سنتی تعریق به 2 دسته طبیعی و غیرطبیعی تقسیم می‌شود.

به‌گفته وی حکمای طب سنتی ترکیبی را عنوان کردند که برای تعریق مناسب است که این ترکیب به 4 شیره خنک مشهور است و این ترکیب شامل 10 گرم تخم کاسنی، 10 گرم تخم خیار، 10 گرم تخم خربزه و 10 گرم تخم خرفه است.

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: افراد می‌توانند 10 گرم تخم کاسنی، 10 گرم تخم خیار، 10 گرم تخم خربزه و 10 گرم تخم خرفه را نیمکوب کنند و در عرق کاسنی بخیسانند و با پارچه‌ای عصاره آن را بگیرند و استفاده کنند.

وی افزود: برای رفع تعریق غیرطبیعی می‌توان 2 الی 3 روز یک قاشق مرباخوری تخم گشنیز را در آبغوره بخیسانند و استفاده کنند، همچنین می‌توانند هلیله زرد را در آبغوره بخیسانند و صبح مصرف کنند، توجه داشته باشند بیشتر از سه روز مصرف نکنند.

برخی از تعریق‌ها به‌دلیل ضعف عمومی بدن است

کردافشاری ادامه داد: افراد توجه کنند که نوع تعریق خود را توسط پزشک حاذق طب سنتی شناسایی کنند سپس اقدام به مصرف دارو کنند چرا که برخی از تعریق‌ها به‌دلیل ضعف عمومی بدن است. البته نسخه ارائه شده بیشتر برای افرادی است که دارای طبع گرم و خشک هستند که معمولاً لاغراندام هستند و سطح بدنشان داغ است.

عرق کاسنی محلل است و صفرا را از بین می‌برد

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: مصرف آش گشنیز, و آش آلو، آش آلو اسفناج و زرشک می‌تواند برای این افراد مفید باشد. عرق کاسنی برای این افراد بسیار مفید است و می‌توانند به‌عنوان نوشیدنی در روز چند بار از عرق کاسنی و شاه‌تره همراه با کمی نبات یا شکر مصرف کنند چرا که عرق کاسنی محلل است و صفرا را از بین می‌برد و کبد را پاکسازی می‌کند.

انتهای پیام/*

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon