نعنا و عرق آن برای مبتلایان به ریفلاکس معده مضر است

نعنا و عرق آن برای مبتلایان به ریفلاکس معده مضر است

خبرگزاری تسنیم: یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه نعنا و ترخون (تلخون) اشتهاآورهای بسیار خوبی هستند، گفت: سبزی نعنا و عرق آن برای مبتلایان به ریفلاکس معده مضر است.

به‌گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, مهراد میرکریمی متخصص طب سنتی درباره خواص برخی سبزی‌ها از دیدگاه طب سنتی اظهار داشت: سبزی‌ها گیاهان دارویی هستند که بر سلامت بدن بسیار تأثیرگذارند.

به‌گفته وی سبزی ترخون (تلخون) از دیدگاه طب سنتی دارای درجه 3 گرمی است، یعنی میزان گرمی آن نسبت به ریحان و نعنا بیشتر است.

گرم‌مزاجان مرزه و ترخون را با احتیاط مصرف کنند

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: کسانی که گرم‌مزاج هستند نباید بیش از اندازه مرزه و ترخون مصرف کنند؛ چرا که درجه گرمی سبزی‌های یادشده بسیار زیاد است و موجب افزایش گرمی بدن می‌شود.

وی ادامه داد: توصیه می‌کنم که گرم‌مزاجان کنار مرزه و ترخون از سبزی خرفه نیز استفاده کنند؛ چرا که خرفه سرد و تر است و مصرف آن موجب تعادل گرمی می‌شود.

ترخون سبزی بسیار مفیدی برای رفع سکسکه است

میرکریمی با بیان اینکه دلیل بروز سکسکه، خوب نجویدن غذا, تند غذا خوردن و خوردن آب و هر نوع نوشیدنی دیگر همراه با غذاست، گفت: ترخون سبزی بسیار مفیدی برای رفع سکسکه است.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: نعنا در رفع بیماری‌های گوارشی سبزی بسیار عالی‌ای است و خیلی سفارش شده است و شاید معروف‌ترین گیاهی باشد که در عرصه طب سنتی ایران خاصیت زیادی دارد.

سبزی نعنا و عرق آن برای مبتلایان به ریفلاکس معده مضر است

میرکریمی گفت: در مصرف نعنا باید کمی دقت شود، چرا که می‌تواند برای برخی از افراد مضر باشد. مواد مؤثر نعنا عضلات را از اسپاسم خارج می‌کند و می‌تواند عضلات محل اتصال مری و معده را شل کند و برای کسانی که بیماری ریفلاکس معده (بازگشت اسید به مری) دارند، مناسب نیست.

وی خاطرنشان کرد: نعنا و ترخون اشتهاآورهای بسیار خوبی هستند و در مقابل، تُرُب و تره ضدّ اشتها هستند و پیازچه میل به غذا خوردن را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/*

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon