طرح‌های جنگل‌کاری در استان سمنان توسعه می‌یابد


طرح‌های جنگل‌کاری در استان سمنان توسعه می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان از توسعه طرح‌های جنگل‌کاری در این استان در سال‌های آینده خبر داد.

جبار دوستمحمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، با اشاره به فرارسیدن هشتم مردادماه که به نام روز جنگل نام‌گذاری شده است اظهار داشت: طرح جنگل‌کاری با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و سازمان بسیج سازندگی این استان سال گذشته در بیش از 450 هکتار از اراضی شهرستان‌های مهدی‌شهر و دامغان انجام شد.

وی افزود: این طرح با هدفگذاری کاشت درختان مثمر در استان سمنان اجرا شده و با استقبال کم‌نظیر مردم این مناطق روبه‌رو شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان عنوان کرد: طرح کاشت درختان مثمر با هدف مشارکت مردم در کاشت و حفظ فضای جنگلی اجرایی شده است.

دوست‌محمدیان بیان کرد: در اجرای این طرح، برای کاشت و نگهداری از درختان از ظرفیت مردمی استفاده شده و منافع حاصل از این درختان نیز به خود مردم هخواهد رسید.

وی افزود: در اجرای این طرح جنگل‌کاری در منطقه فولادمحله در شهرستان مهدی‌شهر از گونه زرشک بی‌دانه استفاده شده است و بیش از 400 هکتار از اراضی این منطقه زیر کشت این نوع از درختچه جنگلی رفته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان تصریح کرد: در منطقه دیباج دامغان نیز در بیش از 50 هکتار از اراضی این منطقه گونه‌های زرشک بی‌دانه و گل محمدی کاشته شده است و این موضوع سبب شده است تا اهالی این مناطق با انگیزه بیشتری برای حفاظت از پوشش گیاهی ایجاد شده تلاش کنند.

دوست‌محمدیان با اشاره به اینکه این طرح به صورت پایلوت کشوری در استان سمنان اجرا شده است گفت: با توجه به اجرای موفق این طرح جنگل‌کاری در استان سمنان، این روند در سال‌های آتی ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مردم این مناطق در اجرای طرح مذکور همکاری دارند از مشارکت بیش از دو هزار نفر از مردم فولادمحله در اجرای این طرح جنگل‌کاری خبر داد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon