۱۱۶ هزار تن کود شیمیایی به استان فارس اختصاص یافت


116 هزار تن کود شیمیایی به استان فارس اختصاص یافت

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس، با بیان اینکه سهمیه کود شیمیایی این استان ۲۸۰ هزار تن است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۱۶ هزار تن از این میزان به استان فارس وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، جهان‌زیر عدالتی پیش از ظهر امروز در گردهمایی کارگزاران توزیع کودهای شیمیایی با بیان اینکه سهمیه کودهای شیمیایی استان فارس در سال زراعی جاری 280 هزار تن است که تاکنون 116 هزار تن آن تامین شده اظهار داشت: سهمیه کود ازته 183 هزار تن بوده که تاکنون 41 هزار تن آن وارد استان و توزیع شده است.

وی با بیان اینکه سهمیه کود فسفاته نیز 68 هزار و 500 تن بوده که کل این میزان تحویل استان فارس شده است افزود: سهمیه کود پتاسه نیز 28 هزار و 500 تن است که تاکنون 6 هزار و 500 تن آن تامین شده است.

عدالتی با بیان اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس کود مورد نیاز 12 استان کشور را تامین می‌کند خاطرنشان کرد: 329 واحد فعال در امر توزیع نهاده‌های کشاورزی در استان فارس وجود دارد و 529 نفر کارگزار کار توزیع را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 71 هزار تن کود فسفاته، 13 هزار تن کود ازته و 6 هزار و 500 تن کود پتاسه در انبارهای استان فارس ذخیره و در حال توزیع است تصریح کرد: یک هزار و 350 کیلو بذر سورگوم در انبارها موجود است و سال گذشته نیز 6 هزار و 500 کیلو بذر کلزا در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon