قزوین پایلوت طرح ساماندهی پیش‌‌فروش ساختمان‌های نیمه‌کاره شد


قزوین پایلوت طرح ساماندهی پیش‌‌فروش ساختمان‌های نیمه‌کاره شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان معماری و شهرسازی شهرداری قزوین گفت: به‌منظور پیشگیری از تخلفاتی پیش‌فروش ساختمان‌های نیمه‌کاره در کشور، طرح ساماندهی پیش‌فروش ساختمان‌های نیمه‌کاره در استان قزوین اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، فرزانه نظری‌پور بعد از ظهر امروز در نشست تخصصی سازمان‌های وابسته شهرداری قزوین با اشاره به برخی از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز، اظهار داشت: ساخت‌‌ و سازهای غیر مجاز مشکلات بسیار زیادی را در سطح شهر قزوین ایجاد کرده است، از جمله این مشکلات می‌توان تعرض به اراضی کشاورزی اشاره کرد.

وی بیان کرد: در راستای حل این مشکل در کشور، استان قزوین به‌عنوان پایلوت طرح ساماندهی پیش‌فروش ساختمان‌ها در کشور انتخاب شد تا در صورت موفقیت این طرح در استان قزوین، در استان‌های دیگر کشور نیز اجرایی شود.

مدیرعامل سازمان معماری و شهرسازی شهرداری قزوین افزود: از جمله اهداف طرح ساماندهی پیش‌فروش ساختمان که به‌صورت پایلوت در استان قزوین اجرا می‌شود، می‌توان به رونق ساخت و ساز در سطح شهر اشاره کرد.

نظری‌پور با اشاره به اهمیت نظارت بر ساخت‌ و سازها در سطح شهر، تصریح کرد: در راستای‌ ساخت‌ و سازهای اصولی و رعایت نکات ایمنی در ساخت پروژهای عمرانی و ساختمان‌های سطح شهر باید بر روند ساخت‌ و سازها نظارت ویژه‌ای صورت بگیرد و ناظران بر تمامی مراحل ساخت نظارت داشته باشند.

وی افزود: ناظران باید بر تمامی مراحل ساخت نظارت داشته و گزارشات تکمیلی خود را به مسئولان مربوطه ارائه کنند و همچنین در صورت مشاهده تخلف به مراجع ذیربط اطلاع دهند.

مدیرعامل سازمان معماری و شهرسازی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: در راستای اجرای مطلوب طرح ساماندهی پیش‌فروش ساختمان در استان قزوین تمامی دستگاه‌های مربوطه باید مشارکت لازم را داشته باشند، به‌منظور پیشگیری از تخلفاتی پیش‌فروش ساختمان‌های نیمه‌کاره در کشور، طرح ساماندهی پیش‌فروش ساختمان‌های نیمه‌کاره در استان قزوین اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon