برگزاری اجلاس جهانی تغییرات آب و هوا در آذر امسال

برگزاری اجلاس جهانی تغییرات آب و هوا در آذر امسال

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان محیط زیست گفت: آذرماه سال جاری قرار است اجلاس جهانی تغییرات آب و هوا در پاریس برگزار شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، معصومه ابتکار پس از دیدار با لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران در مورد نتایج مذاکرات دو جانبه اظهار کرد: امروز نشست دوجانبه درخصوص همکاری های دو کشور در زمینه مسائل محیط زیست و مذاکرات مربوط به تغییرات آب و هوایی بود.

ابتکار افزود: قرار است اجلاس بین المللی تغییرات آب و هوایی کپ 21 آذرماه سال جاری در فرانسه برگزار شود که ریاست آن بر عهده وزیر خارجه فرانسه است.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: مسئولیت رسیدن به یک توافق جدید درخصوص تغییرات آب و هوایی به انجام مذاکرات با کشورهای تولید کننده گازهای گلخانه ای با هدف کاهش آنها از دیگر مسؤلیت‌های این اجلاس است. همچنین رسیدن به یک توافق جدید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و خسارات ناشی از آن نیز در این اجلاس انجام می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: ایران آسیب زیادی از تغییرات آب و هوایی را دیده و خسارات زیادی را از کاهش منابع آبی، افزایش دما و گردو غبار تحمل کرده است که قرار است در این اجلاس این موضوعات نیز مورد بررسی قرار گیرد.

ابتکار خاطرنشان کرد: همچنین با وزیر امور خارجه فرانسه به این نتیجه رسیدیم که دو کشور در زمینه فناوری‌های سبز به ویژه موضوع آب همکاری مشترک داشته باشند.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon