طرح مطالعات ساخت ۴ سد در استان کرمانشاه در حال انجام است

طرح مطالعات ساخت 4 سد در استان کرمانشاه در حال انجام است

خبرگزاری تسنیم: معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: چهار طرح مطالعاتی در استان کرمانشاه برای ساخت سد در دست انجام است.

علی بیات در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: هم‌اکنون کار مطالعاتی برای ساخت سد شهرستان هرسین، جوانرود و بیستون به طور جدی دنبال می‌شود و برای ساخت سد پاتاق نیز برنامه‌‌ریزی‌هایی انجام شده است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در حال حاضر ساخت 9 سد در سطح  استان کرمانشاه در حال انجام است، گفت: تا پایان امسال ساخت دو سد از این سدها به پایان رسیده و آبگیری در آنها انجام می‌شود.

بیات از پیشرفت فیزیکی 10 تا 97 درصدی سدهای در دست ساخت استان کرمانشاه خبرداد و اظهار داشت: سد تنگ حمام با 50 میلیارد تومان اعتبار و پیشرفت فیزیکی 97 درصدی در هفته دولت و سد دایک با 35 میلیارد تومان اعتبار حداکثر تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه بیان کرد: قابلیت استفاده از آب ذخیره شده در سد تنگ حمام و دایک مربوط به بخش کشاورزی و صنعت است و قابلیت شرب ندارد.

بیات با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تنظیم سدهای در حال بهره‌برداری سطح استان کرمانشاه 485میلیون مترمکعب در سال است، افزود: با بهره‌برداری از دو سد مذکور این ظرفیت  ذخیره‌سازی آب 78میلیون مترمکعب در سال افزایش می‌یابد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه محل تأمین اعتبار ساخت سدهای غرب کشور را صندوق توسعه ملی اعلام و بیان کرد: امسال  در مقایسه با سال گذشته تأمین و تخصیص اعتبار وضعیت مناسبی دارد و مشکلی در این راستا وجود ندارد.

انتهای پیام / آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon