پاکسازی برخی مناطق ادلب و حماه؛هلاکت ۵۰ تروریست در غوطه

پاکسازی برخی مناطق ادلب و حماه؛هلاکت 50 تروریست در غوطه

خبرگزاری تسنیم: منابع سوری از پاکسازی کامل مناطقی در حومه ادلب و حماه از لوث تکفیری ها،‌انهدام مقرها و مخفیگاه های گروه های تروریستی در الزبدانی و انفجار کارگاه تولید بمب تروریست ها در غوطه شرقی و هلاکت ۵۰ نفر بر اثر آن خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، ده ها نفر از اعضای گروه های تروریستی در عملیات امروز نیروهای ارتش سوریه در حومه دمشق در چارچوب جنگ مستمر با تروریسم تکفیری در الزبدانی و غوطه شرقی به هلاکت رسیدند.

هلاکت 30 تروریست در جنوب الزبدانی

منابع میدانی تصریح کردند یک یگان از نیروهای ارتش با همکاری رزمندگان حزب الله لبنان، 30 تروریست را در محور جاده بردی در جنوب الزبدانی و محور قلعه الزهراء به سمت محله النابوع در سمت شمال غربی شهر به هلاکت رساندند.

این منابع از هلاکت معاذ العبده یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش در حومه جنوبی الزبدانی در نزدیکی شهرک بقین خبر دادند. گروه داعش در فهرست تروریسم بین الملل قرار دارد.

گروه های تروریستی نیز در صفحات وابسته به خود در پایگاه های ارتباط اجتماعی به هلاکت شمار زیادی از اعضای خود از جمله لوی الدالاتی اعتراف کردند.

هفت تروریست خود را تسلیم نیروهای ارتش کردند

منابع میدانی همچنین اعلام کردند هفت فرد مسلح وابسته به گروه موسوم به کتائب حمزه خود را تسلیم نیروهای ارتش در الزبدانی کردند.

طی روزهای اخیر ده ها تروریست به همراه سلاح هایشان، خود را به نیروهای ارتش سوریه در الزبدانی تسلیم کرده اند.

چند روز پیش یک رسانه سعودی در گفت و گو با یکی از سرکردگان گروه های تروریستی مسلح در الزبدانی از وضع نابسامان و آشفته این گروه ها و قریب الوقوع بودن آزادسازی این شهر به دست ارتش سوریه خبر داده بود.

در غوطه شرقی هم نیروهای ارتش سوریه، یک مخفیگاه تروریست ها را در شهرک عربین منهدم کردند. همچنین شماری از تروریست ها در عملیات نیروهای ارتش در شرق میدان المناشر در محله جوبر به هلاکت رسیدند.

هلاکت 50 تروریست در انفجار کارگاه خودروهای مرگ تکفیری ها

منابع سوری تصریح کردند دست کم 50 تروریست وابسته به جبهه النصره بر اثر انفجاری که در کارگاه ساخت بمب های دست ساز و گلوله های خمپاره و بمب گذاری خودروها در مزارع الاشعری در شرق روستای حموریه در مرکز غوطه شرقی رخ داد، به هلاکت رسیدند.

تروریست های تکفیری که سرکردگی آنها را جبهه النصره و گروه موسوم به لواء الاسلام برعهده دارند و از حمایت های مالی و تسلیحاتی آل سعود وهابی برخوردار هستند، در مزارع و روستاهای غوطه شرقی فعالیت می کنند.

ضربات کوبنده ارتش به جبهه النصره در درعا

نیروهای ارتش سوریه در عملیات گسترده خود علیه تروریست های جبهه النصره و دیگر گروه های تکفیری مرتبط با رژیم اسرائیل در درعا، چندین مخفیگاه و تعدادی از جنگ  افزارهای آنها را منهدم کردند.

به گزارش تسنیم، یک منبع نظامی سوری به سانا گفت یک یگان از نیروهای ارتش پس از زیر نظر گرفتن تحرکات اعضای گروه های تروریستی تکفیری در محور شهرک عتمان در حومه شمالی درعا، آنها را زیر آتش سنگین خود قرار  دادند که بر اثر آن شمار زیادی از تروریست ها کشته و یا زخمی شدند.

این منبع افزود همچنین یک خودرو زرهی در یک عملیات منحصر به فرد نیروهای ارتش در شرق شهر درعا منهدم شد و سرنشینان آن که تروریست های وابسته به جبهه النصره بودند همگی به هلاکت رسیدند.

در محله درعاالبلد هم یک یگان از نیروهای  ارتش در عملیات دقیقی، یک مخفیگاه تروریست های تکفیری را منهدم کردند که شماری از آنها به هلاکت رسیدند .

گروه های تروریستی تکفیری هم در رسانه های حامی خود به هلاکت شماری از اعضایشان در عملیات نیروهای ارتش در درعا اعتراف کرده اند.

انهدام کانون ها و مخفیگاه های گروه های تروریستی در حلب

نیروهای ارتش سوریه در ادامه جنگ با تروریسم تکفیری، تعدادی از کانون ها و مخفیگاه های گروه های تروریستی تکفیری را در حلب منهدم کردند.

یک منبع نظامی در حلب گفت نیروهای ارتش سوریه در یک عملیات دقیق علیه کانون های تروریستی جبهه النصره و  دیگر گروه های تکفیری در محله های قدیمی، اللیرمون و الشعار و نیز محله های باشکوی، بنی زید، الخالدیه، الراشدین، الشیخ لطفی، السکری، الشیخ سعید و خان طومان، تلفات و خسارت های زیادی به تروریست ها وارد کردند.

این منبع همچنین از کشته و زخمی شدن شماری از تروریست های تکفیری در روستای المنصوره در غرب شهر حلب خبر داد.

نیروهای ارتش همچنین در عملیات دقیق علیه تروریست های جبهه النصره در روستای النیرب، شماری از آنها را به هلاکت رساندند.

عملیات گسترده نیروهای ارتش علیه تروریست های جبهه النصره و گروه های تکفیری مرتبط با رژیم اسرائیل در حومه شمالی قنیطره به هلاکت شمار دیگری از تروریست ها منجر شد.

نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود علیه تروریست های تکفیری در حومه شمالی حمص، شمار دیگری از آنها را به هلاکت رساندند.

تروریست های تکفیری وابسته به داعش و جبهه النصره همچنان به ارتکاب جنایت در این مناطق ادامه می دهند.

ادامه عملیات ارتش سوریه در حومه ادلب و حماه

نیروهای ارتش سوریه در چارچوب نبرد با گروه های تروریستی در حومه ادلب و حومه حماه، برخی تپه ها و روستاهایی را که در امتداد حماه و ادلب قرار دارند، پس از وارد کردن خسارت ها و تلفات سنگین به گروه های تروریستی موسوم به جیش الفتح، به طور کامل پاکسازی کردند و امنیت را به این مناطق بازگرداندند.

یک منبع نظامی سوری در این باره گفت یگان هایی از نیروهای ارتش به طور کامل روستاهای تل واسط خربه الناقوس و المنصوره را از لوث تروریست ها پاکسازی کردند.

به گفته این منبع، نیروهای ارتش همچنین به طور کامل بر تل الدیر(تپه الدیر) و تل بکری که خط اصلی کمک رسانی به تروریست ها از سمت جبل الزاویه به سهل الغاب به شمار می رود، مسلط شدند.

این منبع از تلفات و خسارت های سنگین گروه های تروریستی که تحت عنوان جیش الفتح سازماندهی شده اند، در جریان عملیات پاکسازی این مناطق خبر داد.

به گفته این منبع، یک مخفیگاه سرکردگان گروه های تروریستی در اطراف قلعه المضیق در حومه حماه منهدم شد که بر اثر ده ها تروریست کشته و یا زخمی شدند.

همچنین در حملات هوایی ارتش سوریه به مخفیگاه های تروریست ها در روستای الحمیدیه و اطراف روستای خربه الناقوس، المنصوره و الزقوم و قلیدین در حومه شمال غربی حماه شمار زیادی از تروریست ها کشته و یا زخمی شدند.

پیشتر نیز پنج خودرو تروریست ها که برخی حامل مهمات بودند، در حملات هوایی ارتش سوریه در منطقه زیزون المحدثه و تل الصحن منهدم شد. در شمال شرقی کارخانه شکر در حومه جسرالشغور هم شمار زیادی از تروریست ها به هلاکت رسیدند و چند خمپاره انداز آنها منهدم شد.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی