۶۰ هزار بیکار استان البرز در سامانه ‌وزارت کار ثبت‌‌نام کردند‌


60 هزار بیکار استان البرز در سامانه ‌وزارت کار ثبت‌‌نام کردند‌

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در مجموع سهم استان البرز از مجموع بیکاران ثبت نامی در سامانه ثبت نام وزارت کار ۶۰ هزار نفر است، گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۸۱۸ نفر دارای مدرک تحصیلی لیسانس هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، اسماعیل خلیلی در جلسه کارگروه اشتغال استان البرز که ظهر امروز در محل استانداری البرز با حضور استاندار البرز و مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، با اشاره به اینکه 6 جلسه کارگروه اشتغال در سال جاری در البرز برگزار شده است، اظهار داشت: در اردیبهشت ماه میزان مشارکت در این بخش افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه وضعیت اشتغال در سال گذشته 19 درصد بوده ‌که در حال حاضر این امر بهبود یافته و پیشرفت کرده است، افزود: کارگروه رفع موانع تولید در البرز تاکنون اقدامات خوبی در این راستا انجام داده است.

مدیرکل تعاون و کار البرز با تاکید بر اینکه در سطح استان البرز 24 واحد تولیدی بحرانی وجود دارد، با اشاره به اینکه ثبت نام در سامانه وزارت کار توسط کاریابی‌های موجود در سطح کشور انجام شده است، گفت: بیش از یک میلیون و 108 هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از 328 هزار نفر از این ثبت نام کنندگان را فارغ التحصیلان دانشگاه در مقطع لیسانس تشکیل می‌دهند، یادآورشد: 44 هزار نفر از این آمار را دارندگان مدرک فوق لیسانس تشکیل می‌دهند.

مدیرکل تعاون و کار البرز تاکید بر اینکه متاسفانه دانش آموختگان مهارت لازم را ندارند، اظهار داشت: مراکز علمی کاربردی نیز دچار مدرک‌گرایی شده‌اند و ‌کاربردی عمل نمی‌کنند و در واقع هیچ تاثیری در بخش اشتغال ندارند.

وی با بیان اینکه 738 هزار نفر از بیکاران ثبت نامی در این سامانه را آقایان و 369 هزار نفر را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: در سطح کشور از این مجموعه توانسته‌ایم تنها برای 77 هزار نفر شغل ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری در این سامانه 126 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند، گفت: در مجموع سهم استان البرز از مجموع بیکاران ثبت نامی در این سامانه 60 هزار نفر است که از این تعداد 2 هزار و 818 نفر دارای مدرک تحصیلی لیسانس و 297 نفر فوق لیسانس هستند.

خلیلی با بیان اینکه 10 هزار نفر برای کار به ما مراجعه کرده اند که تنها  هزار و 338 نفر برای شغل معرفی شده اند، خاطرنشان کرد: از مجموعه 23 طرح اشتغال زایی مورد تایید قرار گرفته تنها 2 طرح از وام و تسهیلات به سبب بالا بودن نرخ بهره آن استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon