پادشاه اردن: هیچ طمعی در عراق و سوریه نداریم

پادشاه اردن: هیچ طمعی در عراق و سوریه نداریم

خبرگزاری تسنیم: پادشاه اردن در اشاره به ضرورت حمایت از نیروهای عشایر در مناطق مرزی با سوریه و عراق، اعلام کرد اردن هیچ طمعی در این دو کشور ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی اردن (پترا)، «عبدالله دوم» پادشاه اردن، دیروز در دیدار با شیوخ عشایر جنوب در شهر «العقبه»، تأکید کرد که کشورش هیچ طمعی در عراق و سوریه ندارد.

عبدالله دوم همچنین از برداشت نادرست از سخنان پیشین وی درخصوص ضرورت حمایت تسلیحاتی از نیروهای عشایری در مناطق مرزی با سوریه و عراق، ابراز تعجب کرد و گفت: «اردن روابط تاریخی با این دو کشور دارد. همانگونه که عراق و سوریه از اردن حمایت می‌کنند، لازم است اردن نیز از این دو کشور حمایت کند.»

پادشاه اردن پیشتر گفته بود «دولتش باید از عشایر در شرق سوریه و غرب عراق حمایت تسلیحاتی کند. همچنین ضرورت دارد جهان اهمیت اردن را در حل مشکلات سوریه و عراق و تضمین امنیت و ثبات منطقه درک کند.»

دو همسایه شرقی و شمالی اردن (عراق و سوریه) در شرایط امنیتی بی‌ثبات ناشی از جنگ و مناقشه‌های مسلحانه و نیز گسترش نفوذ داعش در برخی مناطق این کشورها، به‌سر می‌برند.

از سوی دیگر، این اظهارات عبدالله دوم در حالی مطرح می‌شود که پیشتر وبگاه خبری «دبکا» در گزارشی فاش کرد که اردن تصمیم گرفته با استفاده از بالگردهای کبری که از اسرائیل خریداری کرده است، عملیات نظامی در استان الانبار عراق به اجرا درآورد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت