ارائه ۳۰۰ حرفه و رشته آموزشی در فنی و حرفه‌ای استان زنجان


ارائه 300 حرفه و رشته آموزشی در فنی و حرفه‌ای استان زنجان

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: ۳۰۰ نوع حرفه و رشته آموزشی در کارگاه‌های ثابت و سیار ارائه می‌شود که نام ۳۵ هزار شرکت‌کننده در این دوره‌ها ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، قاسم صیادی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه زنجان اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از پایه‌های اصلی رشد و بالندگی و کشور است که امروزه بسترهای مناسبی برای توسعه مهارت‌آموزی فراهم شده است.

وی با اشاره به فعالیت گسترده سازمان فنی و حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف خدمات، صنعت، کشاورزی و فناوری‌های نوین گفت: بسیاری از آحاد جامعه از سنین کودکی تا میانسالی از خدمات اموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان به توانمندسازی شاغلان، سربازان، زندانیان و دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه‌های مهارتی اشاره کرد و افزود: افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نیز از خدمات فنی و حرفه‌ای بهره مند می‌شوند.

وی در مورد الگو و شیوه‌های آموزشی ابراز کرد: این الگوها در یک کارگاه کوچک تا مراکز جوار دانشگاهی و یا کارگاه‌های صنعتی و تولیدی متفاوت است و در قالب دوره‌های آموزشی ثابت و سایر ارائه می‌شود.

صیادی با اشاره به ارائه خدمات آموزشی مبتنی بر تقاضامحوری عنوان کرد: 13 مرکز دولتی در مرکز شهرستان‌های زنجان و 150 آموزشگاه آزاد در سطح شهرهای این استان فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: 300 نوع حرفه و رشته آموزشی در کارگاه‌های ثابت و سیار ارائه می‌شود که نام 35 هزار شرکت‌کننده در این دوره‌ها ثبت شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به شعار هر ایرانی یک مهارت ابراز کرد: در قانون برنامه پنجم توسعه تأکید شده است که نیمی از دانش اموزان به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هدایت شوند.

وی با اشاره به شعار هر خانه یک کارخانه به لزوم توجه به آموزش‌های فنی برای توسعه مشاغل خانگی تأکید کرد و افزود: گسترش مشاغل خرد و خانگی و آموزش‌های بازارمحور از مهمترین برنامه‌های این سازمان است.

صیادی عنوان کرد: در راستای اجرای مأموریت‌های اصلی این سازمان و نیز بر اساس مصوبات شورای عالی اشتغال، ارتقای شایستگی‌های دانشجویان و فارغ التحصیلان و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به تحصیل در مراکز فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: از مهمترین برنامه‌های این سازمان توانمندسازی روستاییان به منظور ایجاد اشتغال پایدار و تحقق برنامه‌ها برای مهاجرت معکوس روستاییان است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی به شاغلان برای به روز شدن سطح مهارت آن‌ها گفت: ارائه آموزش‌های فنی با توجه به آمایش سرزمین و نیازهای بومی و منطقه‌ای مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش‌های ملی بیان کرد: در عرصه بین المللی همکاری با کشورهای همسایه تحت عنوان دیپلماسی مهارت انجام می‌گیرد تا از طریق ارتباط سازمان فنی و حرفه‌ای با سایر کشورها گواهینامه‌های صادر شده دارای اعتبار بین‌المللی باشد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon