دیپلماسی ایران نمایش منطق و گفت‌وگو در برابر افراطی‌گری است


دیپلماسی ایران نمایش منطق و گفت‌وگو در برابر افراطی‌گری است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه مرودشت با اشاره به توافقات هسته‌ای گفت: در دیپلماسی اخیر، ایران اسلامی قدرت منطق و گفت‌وگو را در برابر افراطی‌گری به جهانیان نشان داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مرودشت، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی در جمع نمازگزاران جمعه این شهر اظهار داشت: آئین نماز عبادی سیاسی جمعه از جایگاه ارزنده‌ای برخوردار است زیرا فرصتی ارزشمند برای همدلی، وحدت و مطالبه‌گری است.

وی با اشاره به روز حقوق بشر و کرامت انسانی گفت: آنچه امروز در منطقه و جهان مشاهده می‌شود پایمال کردن حقوق بشر و وحشی‌گری است و نه‌تنها حقوق بشر اسلامی حتی جریان حقوق بشر انسانی رعایت نمی‌شود.

امام جمعه مرودشت افزود: تکفیری‌ها نمونه بارز این جریانات ضدحقوق بشری هستند و پیشتاز آنان داعش است که ادعای حقوق بشر دارند اما دست به جنایات بسیاری می‌زنند و غربی‌ها و اروپا در برابر جنایت آنها سکوت کرده و همیار آنان شده‌اند.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه منطق گفت‌وگو باید جایگزین این جنایات باشد به مذاکرات هسته‌ای ایران اشاره و خاطرنشان کرد: تمام دنیا دیدند که می‌شود با منطق گفت‌وگو به راه‌ حل رسید با اینکه ما در این توافق به یک جمع‌بندی نسبی رسیدیم اما در دیپلماسی اخیر نمایش منطق و گفت‌وگو را در برابر افراطی‌گری نشان دادیم.

وی با بیان سخنان امام خمینی (ره ) مبنی بر اینکه نبایستی اگر مستکبران به شما نزدیک شوند خشنود شوید و اگر دور شدند رنجور شوید تصریح کرد: سرازیر شدن شرکت‌های اروپایی خیلی هم خوشحال‌کننده نیست و مشکلاتی برای ما خواهد داشت.

امام جمعه مرودشت تأکید کرد: مشکلات ما بایستی در داخل کشور و با تکیه داشته‌هایمان برطرف شود و دارایی‌های کشور در مسیر تولید و حمایت از آن و رفع مشکلات صنایع قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، در نماز امروز از خانواده سردار شهید عنایت‌الله رحمتی که از اعضای ستاد نماز جمعه مرودشت بود و در دی‌ماه 66 به درجه رفیع شهادت نایل شد تجلیل شد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon