حقوق بشر ناب، تنها در تعالیم اسلامی ظهور یافته است

حقوق بشر ناب، تنها در تعالیم اسلامی ظهور یافته است

خبرگزاری تسنیم: خطیب جمعه شهرکرد گفت: امروزه حقوق بشر تنها یک اهرم فشار در دست جنایتکاران غربی‌ است و مسلمانان باید حقوق بشر ناب را تنها در تعالیم اسلامی پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌هایی نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه 14 مردادماه به عنوان روز حقوق بشر نامگذاری شده است، اظهارداشت: امروزه حقوق بشر به ابزاری برای جنایتکاران تبدیل شده، آمریکا یک منکر محض است و باید از آن پرهیز کنیم.

وی با اشاره به اینکه با انجام توافقات هسته‌ای برخی از سودجویان به دنبال منافع خود هستند، افزود: سودجویانی که امروزه از انجام این توافقات خوشحال هستند در غفلت به سر می‌برند و جنایت‌های آمریکا را فراموش کرده‌اند.

خطیب جمعه شهرکرد بیان اینکه گروه 1+5 نمی‌تواند تیم مذاکره کننده ایران را مجبور به انجام هر کاری کند، بیان کرد: تمام کشورها به ویژه آمریکا بداند که مقام معظم رهبری و مردم پشتیبان تیم مذاکره کننده هستند و ولایت فقیه تمام فعالیت‌های تیم مذاکره کننده را رصد می‌کند.

نکونام خاطر نشان کرد: نظام جمهوری اسلامی هوشیار‌تر و بیدارتر از آن است که بخواهد به رابطه خود با آمریکا ببالد و از این رابطه خوشحال شوند.

وی با اشاره به اینکه روز 19 مرداد ماه سالروز جنایت آمریکا در ژاپن و حمله به حجاج ایرانی است، گفت: کشوری که 70 سال قبل مرتکب جنایتی هلناک در ژاپن شده امروزه به تبدیل به مدافع حقوق بشر و از مخالفان سلاح اتمی است.

نکونام با اشاره به آیات 25 و 26 سوره توبه که می‌فرماید: تنها پناهگاه و تکیه‌گاه انسان‌ها خداوند متعال است و انسان نباید امید به غیر خداوند داشته باشد، ادامه داد: انسان‌ها در تمام شرایط سخت تنها باید به خداوند پناه ببرند و از او کمک بخواهند.

وی عامل اصلی شکست مسلمانان در جنگ حنین را ناامیدی آنها از خداوند دانست و افزود: بنا به فرمایش رسول خداوند(ص) بعد از شکست مسلمانان در برابر دشمن خداوند به آنها روحیه مقاومت بخشید و با همان نیروی اندک توانستند در برابر دشمن پیروز شوند.

خطیب جمعه شهرکرد با بیان اینکه دغدغه اصلی اهل تقوا باید تلاش در جهت عیب شناسی خود باشد، خاطرنشان کرد: انسان‌ها در سایه تقوا می‌توانند از خود عیب ‌زدایی کنند.

نکونام با اشاره به اینکه 9 مرداد ماه سالروز اهدا خون است، بیان کرد: اهدا خون از جمله کارهای پسندیده است که اگر انسان با نیت آن را به نیازمندان اهدا کند اجر عظیمی برای او نوشته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 10 مرداد ماه به عنوان روز جهانی شیر مادر نامگذاری شده است، ادامه داد: در قرآن و روایات شیر مادر به عنوان بهترین تغذیه برای نوزاد توصیه شده و مادران بدانند که با شیر دادن به نوزادان خود چه جایگاهی نزد خداوند دارند.

وی با اشاره به اینکه 12 مرداد ماه سالروز شهادات شیخ فض الله نوری همدانی از رهبران مشروطه که حدود 106 سال قبل به دست مزدوران به دار آویخته شد، افزود: شهادت شیخ فض الله نوری همدانی عبرتی برای عالمان، سیاسیون و خانواده‌ها شده است.

خطیب جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه روز 12 مرداد ماه سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سال 59 با هدف ایجاد رابطه و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در راستای گرامیداشت مناسبت‌های انقلابی و اسلامی تأسیس شده است.

نکونام با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نقش عظیمی در زنده نگه داشتن مناسبت‌های انقلابی و اسلامی داشته است، تصریح کرد: زنده نگه داشتن مناسبت‌های انقلابی و اسلامی یکی از عوامل مهم بقای نظام جمهوری اسلامی است.

وی گفت: روز 12 مرداد ماه سالروز ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی نیز است که باید این ورزش با ارزش‌های اسلامی گره خورده شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon