احداث ۱۰ بیمارستان با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در کشور

احداث 10 بیمارستان با اعتبار 100 میلیارد تومان در کشور

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل بنیاد برکت از احداث ۱۰ بیمارستان با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان توسط بنیاد برکت در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی،  نوروزی به سرمایه گذاری در بخش های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: ساخت 114کلاس درس با سرمایه گذاری 10 میلیاردتومان، ساخت 14 مسجد در نقاط مختلف استان، احداث 1 بیمارستان در شهرستان فردوس استان خرسان جنوبی، پرداخت وام ازدواج، خرید مسکن و وام قرض الحسنه به تعداد 482 نفر از دیگر اقداماتی است که توسط این بنیاد در استان انجام شده است.

وی به سرمایه‌گذاری بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام(ره)در پروژه فولاد قاین اشاره و بیان کرد: این طرح شامل سرمایه‌گذاری 300 میلیارد تومان است که امید است ظرف یک سال‌ونیم آینده این طرح به اتمام برسد.

وی به سرمایه گذاری 120 میلیارد تومان در بخش‌های جدید اشاره کرد و گفت: این سرمایه گذاری در طرح‌هایی انجام می‌شود که قابلیت اجرایی داشته باشند و با سرمایه‌ای اندک بتوان آنها را اجرایی کرد و تمام شهرستان‌ها به ویژه مناطق محروم از آن بهره مند شوند.

نوروزی افزود: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با همکاری دفتر هماهنگی امور اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی ذیربط در استان طرح‌هایی که قابلیت ماندگاری جمعیت را داشته و باعث ایجاد اشتغال و تولید در استان می‌شود را ساماندهی و به بنیاد برکت اعلام کنند تا با هماهنگی‌هایی که انجام خواهد شد سرمایه گذاری لازم صورت گیرد.

وی به منویات مقام معظم رهبری در شهرستان نهبندان اشاره و بیان کرد:آمادگی داریم تا اعتباری بالغ بر 60 تا 70 میلیارد تومان در طرح‌های زیر بنایی و اقتصادی کوچک در این شهرستان سرمایه گذاری کنیم تا مشکلاتی که در این شهرستان وجود دارد مرتفع و باعث ایجاد اشتغال شود.

وی به سرمایه گذاری و مشارکت در طرح‌های اقتصادی کوچک و زودبازه اشاره و تصریح کرد: بنیاد برکت به دنبال کسب سود نیست و بر اساس منویات و رهنمودها ی رهبر معظم انقلاب در طرح‌ها سرمایه‌گذاری و مشارکت می‌کند.

بنیاد برکت نگاهی ویژه به خراسان جنوبی داشته باشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: بنیاد برکت نگاه ویژه‌ای به خراسان جنوبی داشته باشد تا سرمایه‌گذاری در این استان توسعه یابد.

همایون نخعی‌نژاد به شرایط خاص استان در موضوع اشتغال اشاره کرد و افزود: باید با مشارکت بنیاد برکت باید به سمتی حرکت کنیم که امید و ماندگاری جمعیت در روستاها بیشتر شده و ایجاد اشتغال و کاهش مهاجرت از روستاها را در پی داشته باشد.

وی به خشکسالی و تأثیر آن در دامپروری و دامداری اشاره کرد و افزود: این امر چالش بزرگی در استان ایجاد کرده به گونه‌ای که در حال حاضر 430 روستا در استان با تانکر آبرسانی می‌شود که تعداد زیادی از این روستاها در مناطق مرزی واقع شده است و با توجه به شرایط خاص منطقه از حیث امنیتی، اجتماعی و فرهنگی با چالش مواجه هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی به مشکلات زیرساختی از جمله راه آهن، راه‌های مواصلاتی و مراکز درمانی اشاره و تصریح کرد: بررسی ماندگاری جمعیت در روستاها ایجاد امکانات زیر ساختی، معیشتی و رفاهی ضروری است.

نخعی‌نژاد به سفر مقام معظم رهبری به نهبندان اشاره کرد و افزود: مسئولان باید توجه ویژه‌ای به شهرستان نهبندان داشته باشند و با حضور در این شهرستان موجبات تحول در استان را فراهم آورند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon