اقدام جنایتکارانه سوزاندن کودک فلسطینی توسط صهیونیست‌ها محکوم است

اقدام جنایتکارانه سوزاندن کودک فلسطینی توسط صهیونیست‌ها محکوم است

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان به آتش کشیدن خانه‌های فلسطینی‌ها و سوختن کودک فلسطینی توسط صهیونیست‌ها در کرانه باختری را جنایت دانست و آن را محکوم کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دفتر مطبوعاتی ریاست‌اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: حکومت افغانستان به آتش کشیده شدن خانه‌های فلسطینیان را توسط یهودیان صهیونیست که منجر به قتل یک کودک 18 ماهه شد، محکوم کرد.

خبرنامه می‌افزاید: «عبدالله عبدالله» رئیس‌اجرایی حکومت وحدت ملی با ابراز نفرت از این عمل جنایتکارانه و اظهار همدردی با ملت مظلوم فلسطین به ویژه خانواده کودک قربانی، این عمل جنایتکارانه و ضد بشری را محکوم کرد.

عبدالله از جوامع بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری خواست تا ضمن برخورد قاطعانه با این واقعه دردناک، جنایتکاران را شناسایی و به دادگاه رسیدگی به جرایم و جنایات جنگی معرفی کنند.

رئیس‌اجرایی حکومت وحدت ملی اظهار داشت: ملت و دولت افغانستان مانند همیشه از داعیه برحق ملت مسلمان فلسطین در خصوص تعیین سرنوشت سیاسی خود و تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت کرده است.

وی تأکید کرد: راه حل پایان خشونت‌های ریشه‌دار تاریخی در این منطقه تنها با استقرار صلح عادلانه و پایدار و پایان دادن به سرکوب و خشونت و تضییع حقوق ملت فلسطین می‌باشد.

محکومیت این واقعه توسط عبدالله عبدالله رئیس‌اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان پس از آن صورت می‌گیرد که دو روز گذشته دو منزل مسکونی در روستایی به نام «دوما» واقع در کرانه باختری رود اردن توسط عده‌ای از یهودیان صهیونیست به آتش کشیده شد که بر اثر آن یک کودک 18 ماهه فلسطینی زنده در آتش سوخت و پدر و برادر 4 ساله وی نیز به شدت مجروح شدند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان