کارگروه‌های تخصصی تسهیل و رفع موانع تولید در لرستان راه‌اندازی می‌شود


کارگروه‌های تخصصی تسهیل و رفع موانع تولید در لرستان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد گفت: برای بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و انجام کارهای تخصصی پیشنهاد تشکیل چهار کارگروه تخصصی داده شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، حسین سلاحورزی ظهر امروز در شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی یکی از مهم ترین مسائل بررسی موانع کسب و کار، مقررات زدایی، تسهیل و بهبود فضای کسب وکار دراستان به منظور افزایش سرمایه گذاری و فراهم کردن شرایط و بسترمناسب برای  تمهیدات لازم برای بهبود اشتغال و رفع مشکل بیکاری بوده است.

وی افزود: در حدود 18 ماه پیش، محورهای 52 گانه‌ای به عنوان راهکارهای توسعه و شناسایی ظرفیت‌ها، مشکلات و راهکارهای توسعه در بخش‌های صنعت، توسعه، گردشگری و کشاورزی  استخراج شد و از اواخر سال گذشته جلسات متعددی در حوزه مقررات زدایی و بهبود شرایط کسب و کار به منظور ارتقاء وضعیت استان در رتبه‌بندی کسب و کار کشور در شورای گفت‌وگو داشته‌ایم که منجر به ایجاد پنجره کسب وکار استان شد.

رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد بیان کرد: این پنجره از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در سمت راست ورود به ساختمان استانداری تاسیس شده است و امیدواریم تا اواخر ماه افتتاح شود.

وی عنوان کرد: در حوزه دفتر استانداری جلسات متعددی برای شروع به کار این پنجره واحد داشته‌اند تا شاهد کوتاه شدن زمان صدور مجوز و بهبود شرایط کسب و کار برای استان باشیم.

سلاحورزی در رابطه با دستور کارهای این جلسه تصریح کرد: بحث بررسی مشکل عدم اجرای برخی ازمواد قانون  معادن اخیر آن مصوب 1377 و اصلاح آن در استان بوده است چرا که یکی از مزیت‌های استان در حوزه معادن و فرآوری مواد معدنی است.

وی افزود: در جلسات مختلف مشکلات بخش معدن مطرح شده و به طور ویژه بخشی از قانون معادن که علی رغم  تصریح قانون معادن مبنی بر اینکه پروانه‌های بهره‌برداری معادن می‌تواند به عنوان وثیقه استفاده شود ولی برخی از بانک‌ها در این زمینه همکاری کافی را ندارند.

رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد گفت: برای بهره برداری بیشتر از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع  موانع تولید و انجام کارهای تخصصی پیشنهاد تشکیل چهار کارگروه تخصصی داده شده است.

وی عنوان کرد: این چهار کمیته تخصصی شامل کمیته  تامین اجتماعی، مالیاتی وگمرک، امور بانکی وتسهیلات، کشاورزی، محیط زیست ومنابع طبیعی و کمیته صدور مجوزها و مشکلات با دستگاه‌های اجرایی و روابط کار هستند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon