ظرفیت علمی علما برای پاسخ به شبهات و نیازهای دینی مردم به‌کار گرفته شود

ظرفیت علمی علما برای پاسخ به شبهات و نیازهای دینی مردم به‌کار گرفته شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ظرفیت تبلیغات و خطبه‌های علما برای پاسخ به شبهات و نیازهای دینی مردم به‌کار گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، در همایش هادیان نور که با هدف تجلیل از روحانیون سالخورده استان، در سالن اجتماعات مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، به جایگاه و منزلت بالای علمای دینی اشاره کرد و اظهار داشت:در احادیث و توصیه‌های امامان معصوم جایگاه علما را از خون شهدا افضل دانسته‌اند چرا که علما با تبلیغ‌ها و خطبه‌های خود شهید ساز هستند.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به شرایط مطلوب مذهبی و دینی کشور گفت: اگر علما و مبلغان دینی اوایل انقلاب همچون شهید مطهری، جوانان انقلابی را تربیت نمی‌کردند و اگر دیگر علما بعد از انقلاب این راه را ادامه نمی‌دادند شاید وضعیت کشور الان به گونه‌ای دیگر بود.

وی افزود: در کنار اینکه معتقدیم جایگاه و مقام علمای دین بالاست به این نکته هم باید توجه کرد که این جایگاه وظیفه و مسئولیت علما را سنگین‌تر می‌کند،عالم دینی بیشتر از همه باید به آنچه که می‌گوید عمل کند و به اصطلاح عالم بی‌عمل نباشد چرا که عمل نکردن به گفته‌ها یکی از گناهان بزرگ به شمار می‌رود.

آیت الله مجتهد شبستری ضمن توصیه به علما و مبلغان دینی به داشتن بصیرت گفت: روحانیون در شرایط کنونی که به تعبیر مقام معظم رهبری تسنن آمریکایی و تشیع لندنی بر علیه اسلام فعالیت می‌کنند باید بیشتر هوشیار باشند و با مطالعه و تحقیق در مجالس و منبرها حاضر شوند تا به شبهات و نیازهای مردم به خصوص قشر تحصیلکرده جواب دهند.

حجت الاسلام سید ابوالفضل موسوی، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان نیز در ابتدای این همایش گفت: هدف  از برگزاری چنین همایش‌هایی تجلیل از یک عمر تبلیغ و فعالیت دلسوزانه روحانیون و علمای معمر استان است که در این همایش از 550 روحانی به نیابت از همه روحانیان استان تجلیل می‌شود.

به گزارش تسنیم، در پایان این همایش از روحانیون معمر استان، آیت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبریز،آیت الله مجید باقری بنابی،حجت الاسلام علی انتظاری، حجت الاسلام کامران ملایی، حجت الاسلام سید حسن صدر، حجت الاسلام حسین رضانژاد، حاج آقا لیلابی پدر دوشهید، حجت الاسلام سید حسین عقیلی و حجت الاسلام ابولحسن شریعت به نیابت از روحانیون معمر استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon