تمرکز رژیم صهیونیستی برای مخالفت با هرگونه بازرسی آژانس از تاسیسات هسته‌ای

تمرکز رژیم صهیونیستی برای مخالفت با هرگونه بازرسی آژانس از تاسیسات هسته‌ای

خبرگزاری تسنیم: رژیم صهیونیستی پس از توافق هسته‌ای ایران به دنبال مخالفت با پیشنهاد کشورهای عربی مبنی بر بازدیدهای بیشتر آژانس از تاسیسات هسته‌ای این رژیم است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هاآرتص، رژیم صهیونیستی پس از توافق هسته‌ای ایران و عدم موفقیت درمخالفت با شکل‌گیری آن تمام تلاش خود را متوجه مخالفت با درخواست احتمالی جامعه بین‌المللی برای بازدید از برنامه هسته‌ای خود ساخته است.

در دو هفته گذشته رژیم صهیونیستی کمپینی دیپلماتیک را برای مخالفت با قطعنامه مربوط به نظارت جامعه بین‌الملل بر تاسیسات هسته‌ای خود آغاز کرد. این قطعنامه که با پیشنهاد مصر و دیگر کشورهای عرب و مسلمان ارائه شد در واسط سپتامبر و در کنفرانس عمومی آژانس به رای گذاشته خواهد شد.

این قطعنامه هرچند غیرالزام‌آور است اما می‌تواند برای رژیم صهیونیستی آسیبهای دیپلماتیک بسیار زیادی را به همراه داشته و توجه جامعه بین‌الملل را به برنامه هسته‌ای اسرائیل و همچنین اقدامات بعدی آژانس جلب کند.

این خبر درحالی منتشر شده است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات این رژیم بارها بر ادامه بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران و حتی تشدید آنها تاکید کرده بودند. نتانیاهو هرچند موفق به جلوگیری از توافق میان ایران و غرب نشد اما همچنان امیدوار است که با جلب نظر سناتورهای کنگره آمریکا مانع از تصویب این توافق در کنگره شود.

وی به همین منظور قصد دارد روز سه‌شنبه سخنانی را خطاب به گروه‌های یهودی سراسر آمریکا بیان کند. این سخنرانی از طریق رایانه ها و تلفن های همراه در سراسر آمریکا قابل دسترسی خواهد بود.

بیش از 100 گروه یهودی در آمریکا برنامه سخنرانی نتانیاهو درباره توافق هسته ای ایران را سازماندهی کرده اند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین قصد دارد تا در نشستی که از سوی کنفرانس روسای سازمان های بزرگ یهودی در آمریکا برگزار می شود به سئوالات پاسخ دهد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان