کابینه رژیم صهیونیستی هم سوزاندن کودک فلسطینی را «تروریستی» خواند

کابینه رژیم صهیونیستی هم سوزاندن کودک فلسطینی را «تروریستی» خواند

خبرگزاری تسنیم: کابینه رژیم صهیونیستی پس از گذشت ۳ روز از سوزاندن کودک شیرخواره فلسطینی در نابلس و تحت فشار گسترده افکار عمومی جهان ، این اقدام شهرک نشینان را «اقدام تروریستی» خواند.

به‌گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی روز گذشته در نشست خود سوزانده شدن کودک فلسطینی در روستای دوما به‌دست عوامل صهیونیست را اقدامی تروریستی خواند و از دستگاه‌های امنیتی مربوطه خواست تا اقدامات لازم در این باره را اتخاذ و مجریان این اقدام تروریستی را به دادگاه ارجاع داده و از تکرار چنین حوادثی جلوگیری نمایند.

در این نشست همچنین اعضای کابینه با توصیه‌های دستگاه‌های امنیتی در خصوص بازداشت اداری عاملان این جنایت در صورت موافقت مشاور حقوقی کابینه، موافقت کردند.

شهرک‌نشینان صهیونیست نیز از بیم شکل گیری حس انتقام‌جویی در بین فلسطینیان، با برپایی تظاهراتی در تل‌‌آویو خشم خود را از تازه‌ترین جنایت این رژیم در سوزاندن نوزاد فلسطینی اعلام کردند.

این شهرک‌نشینان از رژیم صهیونیستی خواستند تدابیر لازم و جدی را برای مقابله با صهیونیست‌های مسلح به‌کار گیرد.

علی سعد الدوابشه نوزاد 18 ماهه فلسطینی چند روز قبل به دست چند شهرک‌نشین صهیونیست در اقدامی تروریستی در داخل منزلش واقع در کرانه باختری زنده زنده در آتش سوزانده شد؛ پدر و مادر این نوزاد به همراه برادر 4 ساله علی هم در این حادثه به‌شدت زخمی شدند. عاملان این جنایت بعد از ارتکاب این جنایت و نوشتن شعارهایی با مضمون انتقام، متواری شدند.

پیش از این نیز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از بیم شکل گیری حس انتقام جویی در بین فلسطینیان این جنایت شهرک‌نشینان صهیونیست را محکوم کرد و مدعی شد که اسرائیل خود را ملزم به مبارزه با این پدیده شر می‌داند.

هم اکنون نزدیک به 500 هزار صهیونیست در بیش از 100 شهرک که در کرانه باختری و شرق شهر قدس اشغالی احداث شده به سر می‌برند.این شهرک‌ها از سال 1967 که شهر قدس به اشغال رژیم صهیونیستی در آمده احداث شده و همه روزه در حال توسعه است، این در حالی است که به موجب قانون بین المللی این شهرک‌ها غیر قانونی است.

از سوی دیگر «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم از ترس شعله ور شدن خشم رزمندگان مقاومت فلسطینی نسبت به این جنایت، به دستگاه‌های امنیتی دستور داد که تمام کسانی که گمان می‌رود در این اقدام دست داشته‌اند را بازداشت کند.

رژیم صهیونیستی سیاست بازداشت اداری را علیه فلسطینیان استفاده می کند و در نتیجه آن فلسطینیان به بهانه آنکه تهدیدی برای امنیت این رژیم هستند بدون اتهام و محاکمه بازداشت می شوند.

روز پنج‌شنبه گذشته شهرک‌نشینان صهیونیست در اقدامی وحشیانه خانه یک شهروند فلسطینی در روستای «دوما» واقع در شهر نابلس را آتش زدند که در نتیجه آن یک کودک شیرخواره این خانواده به شهادت رسید و بقیه اعضای خانواده نیز دچار سوختگی شدید شدند که این اقدام وحشیانه صهیونیست‌ها موجی از خشم و انزجار عمومی در شبکه‌های اجتماعی در پی داشته است و بسیاری از کاربران اینترنتی با محکوم کردن این اقدام از سکوت و هم‌پیمانی سران کشورهای عربی در قبال تجاوزات متعدد و سازمان یافته رژیم صهیونیستی انتقاد کرده‌اند و همچنین بان کی مون دبیر کل سازمان ملل ضمن محکوم کردن این اقدام شهرک‌نشینان خواستار دستگیری عاملان این جنایت و ارجاع آنها به دادگاه شد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان