گلزار شهدای تویسرکان ساماندهی می‌شود


گلزار شهدای تویسرکان ساماندهی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تویسرکان با اشاره به ساماندهی گلزارهای شهدا گفت: در هفته دولت امسال ۱۰۰درصد گلزارها بهره‌برداری و ساماندهی می‌شوند.

محمد داوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تویسرکان، کل گلزارهای شهرستان را 91 گلزار مشتمل بر706مزار شهید عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد 81گلزار مشتمل بر 665مزار شهید ساماندهی شده و 10گلزار مشتمل بر 41 مزار شهید نیز با پیشرفت فیزیکی 90درصد در دست اقدام است.

وی با تأکید براینکه شهرستان تویسرکان 750 شهید، 1500 جانباز و50 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: تویسرکان افتخار میزبانی 10 شهید گمنام را نیز دارد.

داوری با اشاره به خدمات رسانی به جامعه هدف در اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: این اداره از چهار معاونت بهداشت و درمان، تعاون و امور اجتماعی، فرهنگی و اداری مالی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده تسهیلات رفاهی در زمینه‌های مسکن، اشتغال، مددکاری، مشاوره و غیره در حوزه تعاون و امور اجتماعی انجام می‌شود، گفت: تشکیل و تکمیل پرونده‌های جانبازی و برگزاری کمیسیون‌های تعیین درصد، اشتغال جانبازان، سرکشی و دیدار از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و ساماندهی گلزار شهدا نیز از دیگر خدمات این بخش است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تویسرکان تصریح کرد: خدمات درمانی و توانبخشی در  حوزه بهداشت و درمان به جامعه هدف ارائه می‌شود.

داوری از فعالیت‌های فرهنگی با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سخن گفت و افزود: از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به برگزاری یادواره شهدا، تهیه یادمان شهدا، چاپ و تکثیر وصیتنامه و زندگینامه شهدا، جمع‌آوری و مستند سازی آثار شهدا و ایثارگران و همچنین سایر برنامه های قرآنی در رشته های مختلف و برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: خدمات آموزشی در دو بخش آموزش عمومی و عالی نیز از دیگر فعالیت‌های مهم حوزه معاونت فرهنگی است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تویسرکان از برگزاری 3یادواره شهدا از ابتدای امسال خبرداد و افزود: هماهنگی جهت برگزاری بیش از 25یادواره دیگر نیز در دستور کار بنیاد قرار دارد و عمده برنامه این ماه نیز برگزاری یادواره شهدای عملیات مرصاد در 5 مردادماه بود.

داوری در ادامه با اشاره به موفقیت‌های کسب شده توسط فرزندان شاهد و ایثارگر شهرستان گفت: سلمان تیموری فرزند جانباز، قهرمان ورزش سه‌گانه و موفق به کسب مدال آسیایی است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگرن شهرستان تویسرکان با اشاره به راهیابی یک دانش‌آموز دیگر به المپیاد کشوری مدارس در رشته زیست اظهار کرد: 4 نفر نیز در رشته های حفظ، مفاهیم و تفسیر به مسابقات کشوری که در مشهد مقدس برگزار می شود راه یافتند.

داوری  بیان کرد: 3همسر جانباز و شهید نیز پس از موفقیت در مرحله استانی به مسابقات نهج البلاغه کشوری راه یافتند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon