۳۰ آذرماه، اردبیل میزبان نخستین همایش ملی پیشگیری از خشونت خانگی


30 آذرماه، اردبیل میزبان نخستین همایش ملی پیشگیری از خشونت خانگی

خبرگزاری تسنیم: سرپرست اداره بهزیستی شهرستان اردبیل گفت: اردبیل در تاریخ ۳۰ آذرماه امسال میزبان برگزاری نخستین همایش ملی پیشگیری از خشونت خانگی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، داور علی‌اکبری عصر امروز در جلسه بررسی هماهنگی برگزاری همایش ملی پیشگیری از خشونت در اردبیل اظهار داشت: نخستین همایش ملی پیشگیری از خشونت خانگی در تاریخ 30 آذرماه امسال در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار می‌شود.

وی با تشریح اهمیت و ضرورت برگزاری این همایش در سطح ملی بیان کرد: براساس آمارهای موجود در حوزه خشونت خانگی با توجه به حرکت جامعه به سمت زندگی ماشینی متاسفانه خشونت خانگی، همسرآزاری و کودک‌آزاری در جامعه کنونی رو به افزایش است و نه تنها رسالت سازمان بهزیستی یلکه وظیفه تمام نهادهای اجتماعی است که برای پیشگیری از این معضل اجتماعی گام بردارند.

علی‌اکبری تصریح کرد: خوشبختانه اردبیل از نظر میزان خشونت خانگی نسبت به سایر استان‌های کشور در وضعیت بهتری قرار دارد ولی با این همه علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد و در این راستا ضروری است از نظرات و مقالات علمی و پژوهشی روانشناسان، جامعه‌شناسان و صاحب‌نظران در این زمینه بهره برد تا آمار خشونت خانگی به حداقل ممکن برسد که این همایش ملی نیز در این راستا برگزار می‌شود.

سرپرست بهزیستی شهرستان اردبیل در مورد محورهای برگزاری این همایش افزود: این همایش با 6 محور شامل روابط خانوادگی و خشونت خانگی، مهارت‌های زندگی و خشونت خانگی، جامعه، اقتصاد، اقلیم و خشونت خانگی، خرده فرهنگ های بومی و محلی و خشونت خانگی، روابط حقوقی خانواده و خشونت خانگی، دین و نقش آن در پیشگیری از خشونت خانگی و آموزش، رسانه و خشونت خانگی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به نحوه ارسال آثار به دبیرخانه نخستین همایش ملی پیشگیری از خشونت خانگی در اردبیل گفت: علاقمندان می‌توانند خلاصه مقالات خود را تا 30 مهرماه امسال و اصل مقالات خود را تا 30 آبان‌ماه از طریق پست الکترونیکی pishgiri.ardebil@gmail.com به دبیرخانه همایش ارسال کرده و در این حوزه مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon