کتاب «اقتصاد تحریم» در خبرگزاری تسنیم رونمایی شد

کتاب «اقتصاد تحریم» در خبرگزاری تسنیم رونمایی شد

خبرگزاری تسنیم: نشست «بررسی آثار حقوقی، سیاسی و اقتصادی توافق وین بر رفع تحریم­‌های بین‌­المللی علیه ایران» با رونمایی از کتاب «اقتصاد تحریم» امروز در خبرگزاری تسنیم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نشست «بررسی آثار حقوقی، سیاسی و اقتصادی توافق وین بر رفع تحریم­‌های بین‌­المللی علیه ایران» با رونمایی از کتاب «اقتصاد تحریم» امروز در خبرگزاری تسنیم آغاز شد.

توکل حبیب‌­زاده و فؤاد ایزدی در این نشست به بررسی آثار حقوقی، سیاسی و اقتصادی توافق وین بر رفع تحریم‌­های بین­‌المللی علیه ایران می­‌پردازند.

کتاب «هشت گفتار در اقتصاد تحریم» به همت مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق(ع) تهیه شده و به بررسی تاریخچه، آثار و ابعاد حقوقی، سیاسی و اقتصادی تحریم­‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران با گفتارهایی از اساتیدی مانند؛ فؤاد ایزدی، توکل حبیب‌زاده، محمد خوش‌چهره، مصطفی دولت‌یار، فرشاد مؤمنی، محمدصالح عطار، محمد جمشیدی و سیدمصطفی کازرونی می‌پردازد.

به گزارش تسنیم،‌ حبیب زاده در ابتدای این نشست با بیان اینکه سابقه تحریم قدمت زیادی دارد، اظهار داشت: حداقل از اوایل قرن بیستم اگر موضوع را مورد بررسی قرار دهیم شاهد اعمال محدودیت های اقتصادی و دیپلماتیک از سوی برخی کشورها علیه کشورهای دیگر بوده ایم.

وی با بیان اینکه اگر تحریم را از 1945 به بعد ارزیابی کنیم به این می رسیم که کشورها همیشه خود را محق می دانستند که برای تامین منافع و مصالح خود محدودیت هایی در روابط خود اعمال می کردند، افزود: واژه خودیاری یا خودحمایتی واژه ای قدیمی است که حتی قبل از تشکیل سازمان ملل مورد استفاده قرار می گرفت.

وی گفت: از زمانی که سازمان ملل متولی حفظ صلح شد قرار شد کشورها به اقداماتی نظیر خودیاری نپردازند. ولی وقوع جنگ سرد تمام پیش فرض های موجود در زمان تشکیل سازمان ملل را از بین برد.

مشروح این نشست به زودی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه