ایجاد وفاق ملی سبب به ثمر رسیدن مذاکرات هسته‌ای شد

ایجاد وفاق ملی سبب به ثمر رسیدن مذاکرات هسته‌ای شد

خبرگزاری تسنیم: مدیر موسسه پژوهشی مطالعات دین و اقتصاد گفت: ایجاد حس و وفاق ملی در ایرانیان سبب به ثمر رسیدن مذاکرات هسته‌ای شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه،‏‏ فرشاد مؤمنی در همایش "ایران‏، گفت‌وگو و جهان" که در سالن اجتماعات فرهنگسرای جوان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های جامعه‌های توسعه نیافته نداشتن جرات لازم در روبه رو شدن با واقعیت‌های موجود است و این در حالی‌ اتفاق می‌افتد که دانستن این موضوع که ما هم اکنون در کجا ایستاده‌ایم و چه جایگاهی داریم مسئله بسیار مهمی تلقی می‌شود.

وی افزود: برای رسیدن به درک صحیحی از موضوع و ارائه راهکارهای متناسب با مشکلات، ارائه تصویری دقیق از واقعیت‌ها موجود برای رسیدن به اهداف پیش رو در هر جامعه بسیار لازم بوده و پس از رسیدن به این مقام، نوبت به مقام تحلیل می‌رسد که لازم است به روش‌های علمی مجهز شود.

مؤمنی تصریح کرد: در ارزیابی ‌هایی که از ایران صورت گرفته است ملت ایران به عنوان منحصر به فرد ترین ملت در طول قرن 20 عنوان شده است چراکه یکی از فراگیرترین جنبش‌های سیاسی را برای توسعه رقم زدند که دستاوردهای بسیار فوق‌العاده‌ای داشته است.

وی اظهار داشت: لازم است که بدانیم چرا ملت ایران با وجود موفقت‌های تاریخی خود در طول قرن‌ها هم اینک به برخی از اهدافش نرسیده و فرصت‌های تاریخی را از دست داده است؟ که دلیل این موضوع چیزی جز فقدان حس ملی در میان مردم نبوده است.

این دکترای اقتصاد گفت: ایجاد حس ملی در ایرانیان یکی از دلایل به نتیجه رسیدن توافقات است چرا که در بیشتر نقاط کشور جلسات و نشست‌هایی در رابطه با مذاکرات هسته‌ای گذاشته می‌شود و علاوه بر اختلاف سلیقه‌ها و نظریه‌ای متفاوتی که در بین ایرانیان وجود دارد جنبش‌های ملی همراه با دولت هستند.

وی در رابطه با استفاده بهینه از فرصت‌ها تصریح کرد: اگر بخواهیم از فرصت‌های موجود به صورت صحیح استفاده کنیم لازم است که علم را فصل‌الخطاب قرار داده و از دستاوردهای موجود نهایت استفاده را بکنیم و تهدیدها را به حداقل برسانیم.

مدیر مؤسسه پژوهشی مطالعات دین و اقتصاد با تاکید بر اینکه نیاز است منصفانه و بی‌طرفانه توصیف انجام شود بیان کرد: اگر ریشه یابی کنیم که چرا ما در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که راه نجاتمان اقتصاد مقاومتی است و طریقه اصلاح این موارد چیست، به این نقطه غلط یعنی نقطه تحریم  رسیده و موظف می‌شویم به برنامه‌های میان مدت برای کشور فکر کنیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon