اهمیت و شناخت عملکرد اعضای رئیسه بدن

اهمیت و شناخت عملکرد اعضای رئیسه بدن

خبرگزاری تسنیم: یک متخصص طب سنتی گفت: اعضای رئیسه مغز, قلب و کبد است و مثل چرخ‌دنده‌های ساعت هستند که اگر هرکدام از اینها دچار اشکال شود, بقیه هم آسیب می‌بینند. قلب منشأ نیروی حیاتی بدن, مغز منشأ نیروی حسی و حرکتی بدن, کبد منشأ نیروی غذارسان بدن است.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, حسین رضایی‌زاده متخصص طب سنتی درباره جایگاه بیماری‌های مغز و اعصاب در طب سنتی, اظهار داشت: مغز یکی از اعضای رئیسه در بدن است.

به‌گفته وی اهمیت بیماری‌های مغز و اعصاب در طب سنتی ایران از دیدگاه حکمای طب سنتی به جایگاه مغز و اعصاب برمی‌گردد.

قوت، زنده بودن و خوب زندگی کردن ما بستگی به سلامت اعضای رئیسه است

این متخصص طب سنتی افزود: مغز و اعصاب یکی از عضوهای اصلی بدن یا به‌قول حکمای طب سنتی اعضای رئیسه بدن هستند که قوت ما و زنده بودن ما و خوب زندگی کردن ما بستگی به سلامت این اعضا دارد.

رضایی‌زاده ادامه داد: اعضای رئیسه شامل مغز و اعصاب, قلب و عروق, دستگاه کبد و دستگاه گوارش است و مثل چرخ‌دنده‌های ساعت هستند که اگر هر کدام از اینها دچار اشکال شود, بقیه هم آسیب می‌بینند. قلب منشأ نیروی حیاتی بدن, مغز منشأ نیروی حسی و حرکتی بدن و کبد منشأ نیروی غذارسان بدن است.

وی بیان داشت: برخی از اعمال مربوط به خود مغز و اعصاب است, ما در یک انسان سالم انتظار داریم حس و حرکت و تدایبر ذهنی‌اش در کمال سلامت باشد.

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: حس یعنی آنچه مربوط به قوای حسی است، حس لامسه, بویایی و چشایی و هرآنچه مربوط به حواس پنج‌گانه ظاهری و باطنی است, فرد باید حس خوبی داشته باشد.

رضایی‌زاده اضافه کرد: حرکت یعنی تمام قوای حرکتی‌اش و ارتباطش با سیستم عضلانی و اسکلتی تناسب لازم را داشته باشد و بتواند تعادل حرکتی‌اش را حفظ کند؛ حرکات ریز و درشت و ظریف را به‌درستی انجام دهد.

انتهای پیام/*

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon