ساحت مسجد باید به دور از جناح بندی سیاسی باشد

ساحت مسجد باید به دور از جناح بندی سیاسی باشد

استاد حوزه و دانشگاه ساحت مساجد را ساحت پاک و منزهی دانست که باید عاری از سیاسی بازی جناح‌ها، گروه‌ها و احزاب باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حشمت‌الله قنبری عصر امروز در جمع 530 نفر از فعالان فرهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد در مشهد اظهار داشت: در صدر اسلام و دوران ائمه اطهار(ع) مسجد محل انجام فعالیت‌ها و تصمیم‌گیری‌های مهم حکومتی و دینی بوده و مسجد اسلامی و نبوی(ص) مسجدی است که وحدت و همدلی و اتحاد بین مسلمین را تقویت و اختلافات و کینه‌ورزی‌های جامعه اسلامی را برطرف سازد.

وی تأکید کرد: مسجد محل و محور وحدت است و باید امر خدا در خانه خدا احیاء و تبیین شود و مسجد محل جناح بازی نیست.

قنبری عنوان کرد: مسجد محل الفت و انس مسلمانان است و نقطه کانونی این الفت و انس امام جماعت مسجد است.

وی تصریح کرد: مسجد مکانی است که پناهگاه روحی و فکری و تقویت کننده بنیه اعتقادی افراد است و خیانت به مسجد، خیانت به دیانت مردم است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در انجام امور مساجد باید از جوانان خوش استعداد و علاقه‌مند با توانمندی‌های مرتبط استفاده کرد افزود: در هیئت امنای مساجد باید 2 قشر جوان و مسن در کنار یکدیگر حضور داشته باشند زیرا نشاط جوانان و تجربه پیران مکمل یکدیگرند و به پویایی مسجد منجر می‌شود.

وی صبر و بردباری و داشتن تحمل در برابر مشکلات و گرفتاری‌ها را از مهم‌ترین صفات فعالان کانون‌های فرهنگی مساجد برشمرد و گفت: اصولاً شخص کم صبر و کم طاقت نمی‌تواند متولی انجام کارهای مهم و از جمله کار فرهنگی باشد، زیرا مخاطبان مختلفی عقاید و اعتقادات و توقعات خاص خود را دارند که با صبر و حوصله باید با آنها برخورد کرد.

قنبری ساحت مساجد را ساحت پاک و منزهی دانست که باید عاری از سیاسی بازی جناح‌ها، گروه‌ها و احزاب باشد و افزود: مسجد نباید گرفتار رفتار عده‌ای خاص شود زیرا مسجد نبوی و اسلامی، مسجد خداگرا است.

وی تأکید کرد: متولیان امور مساجد و بویژه فعالان کانون‌های فرهنگی هنری نباید به خاطر خوشایند عده‌ای یا گروهی، عقاید و اصول رفتاری و گفتاری خود را عوض کنند.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: در طول تاریخ اسلام، مسجد محل انجام و قبول مسئولیت‌های اجتماعی بوده و این امر باید در فعالیت مساجد امروز کشور به خوبی دنبال شود.

قنبری خطاب به فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یادآور شد: اولین اقدام پیامبر(ص) پس از هجرت به مدینه تأسیس و ساخت مسجد بود و شما که محل فعالیت خود را مسجد انتخاب کرده‌اید مسئولیت خطیر و بزرگی برعهده دارید و در عین حال کار شما از تقدس خاصی برخوردار است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon