دل‌بوسکه: امیدوارم داستان انتقال دخه‌‌آ تا اول سپتامبر تمام شود


دل‌بوسکه: امیدوارم داستان انتقال دخه‌‌آ تا اول سپتامبر تمام شود

سرمربی تیم ملی اسپانیا از بلاتکلیفی دروازه‌بان ملی‌پوش منچستریونایتد و نامشخص بودن ماندن او در این تیم یا انتقالش به رئال‌مادرید ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ویسنته دل‌بوسکه، سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا پس از اعلام فهرست 23 نفره بازیکنانی که به اردوی ماتادورها جهت شرکت در بازی‌های مرحله مقدماتی یورو 2016 (برابر اسلواکی و مقدونیه) فراخوانده شده‌اند، در یک نشست خبری شرکت کرد تا شک و شبهاتی را که درباره تیمش وجود دارد، برطرف کند.

دل‌بوسکه که نام داوید دخه‌آ، دروازه‌بان نیمکت‌نشین منچستریونایتد را هم در فهرست 23 نفره‌اش قرار داده است، با رد شایعاتی که درباره آینده دروازه‌بان شیاطین سرخ در تیم ملی اسپانیا وجود دارد، گفت: درست است که او این فصل فرصتی برای انجام بازی‌های رسمی نداشته است و این فاکتوری مهم برای دعوت شدن یک بازیکن به اردوی تیم ملی است، اما ما هنوز در ابتدای فصل قرار داریم. تقریباً تمام بازی‌هایی که بازیکنان تا الان انجام داده‌اند، دوستانه بوده است و دخه‌آ هم در این مدت بازیکنی فعال بوده است. او در حال تمرین با تیمش بوده و آماده بازی است. در این مقطع از فصل نیمکت‌نشینی او موضوع چندان نگران‌کننده‌ای نیست.

دل‌بوسکه در پاسخ به این پرسش که از میان ایکر کاسیاس یا دخه‌آ کدام‌ یک دروازه‌بان شماره یک اسپانیا خواهند بود، اظهار داشت: با توجه به وضعیتی که هر یک از آنها دارند ما دلیلی برای اینکه دخه‌آ را دعوت نکنیم،‌ پیدا نکردیم. امیدوارم وضعیت دخه‌آ موقت باشد و تا اول سپتامبر (10 شهریور) تکلیف او مشخص شود. او و کاسیاس دروازه‌بانانی هستند که امیدواریم چند سال دیگر بتوانند از دروازه‌ اسپانیا محافظت کنند.

سرمربی تیم ملی اسپانیا درباره این موضوع که آیا داوید ویا، مهاجم تیم فوتبال نیویورک‌سیتی آمریکا شانسی برای بازگشت به تیم ملی اسپانیا دارد، تأکید کرد: هر بازیکنی که به‌طور رسمی نامش در یک فدراسیون ثبت شده باشد، می‌تواند به تیم ملی برگردد. ما در این مقطع شرایط ویا را بررسی نکرده‌ایم، اما من هرگز نخواهم گفت که یک بازیکن هرگز به تیم ملی برنخواهد گشت. ویا در حال حاضر به مرز آمادگی کامل رسیده است و من دوست دارم که او دوباره به جمع ما برگردد.

سرمربی پیشین رئال‌ مادرید در پاسخ به این سؤال که آیا تعداد بالای بازیکنان اسپانیایی ملی‌پوش چلسی که به اردوی ماتادورها فراخوانده شده‌اند، یک عامل مثبت برای افزایش اعتمادبه‌نفس ژوزه مورینیو خواهد بود، عنوان کرد: این سؤال را باید از خود او بپرسید. همان‌طور که قبلاً گفتم ما به باشگاه یا کشوری که بازیکنان در آنجا بازی می‌کنند، توجهی نداریم.

بازی بعدی تیم ملی اسپانیا در مرحله مقدماتی یورو 2016 پنجم سپتامبر (14 شهریور) در خانه برابر اسلواکی است. این بازی از ساعت 23:15 به وقت تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon