وقتی سعودی‌ها و مدعیان حمایت از سوریه درهای خود را بر روی آوارگان سوری می‌بندند

وقتی سعودی‌ها و مدعیان حمایت از سوریه درهای خود را بر روی آوارگان سوری می‌بندند

یک رسانه عراقی با اشاره به حضور جمع کثیری از آوارگان سوری در این کشور به عدم اهتمام کشورهای ثروتمند شورای همکاری خلیج فارس به ویژه سعودی‌ها که ادعای حمایت از ملت سوریه را دارند به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه عین العراق، در گزارشی با اشاره به بی‌اعتنایی کشورهای ثروتمند شورای همکاری خلیج فارس به اوضاع آوارگان سوری آورده است: پس از بالا رفتن تعداد آوارگان سوری، توجه جامعه جهانی به این افراد که قربانی داعش و یورش‌های آن شده بودند، جلب شد.

بر اساس آمارهای جدید که از سوی سازمان‌های بین الملل منتشر شده است؛ کشورهای ثروتمند حوزه خلیج فارس که مهمترین آنها عربستان است از آوارگان استقبالی به عمل نیاورده و هیچ اقدامی در زمینه حمایت از آنها انجام نداده است.

 آمارهای ارائه شده از سوی مراکز وابسته به سازمان مهاجرت وابسته به سازمان ملل نشان  می‌دهد که در میان کشورهای دنیا، کشورهای ثروتمند شورای همکاری خلیج فارس هیچ تحرکی به عمل نیاورده‌اند و این لکه ننگی بر پیشانی این کشورها به ویژه عربستان سعودی است. در حالی که عراق با وجود اینکه از مشکلات فراوان اقتصادی و امنیتی رنج می‌برد و در جنگ با داعش است اما درهای خود را به روی آوارگان گشوده است.

بر اساس این گزارش‌ها حدود 95 درصد از آوارگان سوری در پنج کشور به سر می برند که به ترتیب عبارتند از؛لبنان با تعداد 1.1 میلیون نفر از آوارگان یعنی معادل 26 درصد از مجموع ساکنان کنونی در لبنان، اردن با 618.615 هزار آواره یعنی 9.8 درصد از مجموع ساکنان، ترکیه با 1.6 میلیون آواره و 2.6 درصد از مجموع ساکنان ترکیه، عراق با 255.373 هزار آواره به میزان 0.67 درصد از مجموع ساکنین و مصر با 142.543 هزار به میزان 0.17 درصد از مجموع ساکنان.

این درحالی است که حدود 10 میلیون سوری آواره در  داخل این کشور یعنی معادل45 درصد از مجموع ساکنان نیاز به کمک‌های فوری انسانی دارند.

سعودی‌ها در اوضاع و رنج‌های ملت سوریه بیش از دیگران نقش دارند؛ زیرا آنها بودند که حمایت مالی و نظامی گسترده‌ای به کمک همپیمانان ترکیه‌ای و قطری و دیگران از تروریست‌ها داشتند و این حمایت‌ها هنوز هم ادامه دارد.

مسئولان سعودی در مواضع خود مدعی می‌شوند که تلاش های آنها برای دموکراسی در سوریه است! ادعایی که چندان در عمل به اثبات نرسیده است؛ زیرا عامل همه بلایای ملت سوریه، سعودی‌ها و همپیمانان آنها هستند. تنها نقش موثر سعودی‌ها کشتار و از بین بردن مردم سوریه بوده و آمارهای مربوط به آوارگان نیز گواه دیگری از نقش شوم سعودی‌ها در سوریه و دیگر کشورهای منطقه از جمله یمن است.

انتهای پیام/

 

 

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان