تز "توسعه با تکریم استکبار" هم توسعه را منتفی می‌کند و هم استقلال کشور را به باد می‌دهد

تز "توسعه با تکریم استکبار" هم توسعه را منتفی می‌کند و هم استقلال کشور را به باد می‌دهد

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام جمعیت ایثارگران با بیان اینکه استقلال ملی ما مولد رفاه و معیشت کشور است، گفت: تز "توسعه با تکریم استکبار" هم توسعه را منتفی می‌کند و هم استقلال و امنیت کشور را به باد می‌دهد.

پرویز سروری قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: یکی از موفقیت‌های جمهوری اسلامی تاکنون این بوده است که تلاش کرده آزادی‌های مختلف از جمله آزادی‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را در چارچوب انسجام ملی شکل دهد؛ یعنی رقابت‌ها منجر به عداوت، دشمنی و خط کشی کینه آمیز نشود.

وی ادامه داد: ما در کشورهای دیگر شاهد هستیم رقابت‌ها تبدیل به عداوت‌ها و نهایتاً دشمنی پرهزینه‌ای که منجر به خسارت های مالی و جانی شده شکل گرفته است. یکی از نگرانی‌های دشمن این است که چرا در 35 سال گذشته در ایران در عین ادعای آزادی و برخورداری مردم از آزادی‌های مختلف، کار به جبهه بندی عداوت آمیز و پرهزینه نینجامیده است.

قائم مقام جمعیت ایثارگران افزود: در بحث هسته ای که موضوع ملی است و به استقلال ملی ما مربوط می‌شود عده‌ای تلاش دارند آن را به موضوع جناحی و سیاسی و دوقطبی موافقین و مخالفین هسته‌ای تبدیل کنند؛ اما همه دنیا اعتراف می‌کنند که موضوع هسته‌ای یک مطالبه ملی است و براساس نظرسنجی حتی دشمنان خارج نشین ما نیز به موضوع حقوق هسته‌ای کشور حساس هستند و معتقدند این جزو حقوق مسلم ملی ماست.

سروری یادآور شد: اینکه برخی از دوقطبی کردن جامعه چه سودی می‌بردند به مسائلی که ما در فتنه 88 روبه‌رو بودیم، بازمی‌گردیم. ما از بازگشایی سفارت انگلیس با توجه به نزدیکی به انتخابات نگران هستیم؛ چراکه در رأس برنامه های آنها ایجاد تشتت، اختلاف، دودستگی و دوقطبی کردن جامعه در موضوعات ملی و مهم است که تعقیب می‌کنند.

وی با تأکید براینکه باید از دوقطبی‌های خطرناک در جامعه جلوگیری کرد، گفت: عده‌ای در دولت عامدانه یا ناآگاهانه به دنبال این هستند که موضوعات اولویت‌دار مردم را به موضوعات جبهه بندی و دوقطبی تبدیل کنند؛‌ در حالی که مطالبات مردم ملی است و همه مردم آن را تعقیب می‌کنند و به دنبال این هستند که مطالبات‌شان در چارچوب قانون و متناسب با منافع و مصالح ملی به دست آید.

قائم مقام جمعیت ایثارگران تأکید کرد: مردم ما به این موضوع اذعان دارند که هر معیشت و بهبود اقتصادی که خارج از مصالح و منافع ملی کشور صورت گیرد، منتج به وابستگی، از بین رفتن استقلال و از بین بردن امنیت پایداری که در کشور وجود دارد، می‌شود؛ باید در عین مطالبه رفاه، آسایش و معیشت بدانیم که دشمن به دنبال این است که از این مطالبات و شعارها سوءاستفاده کند و عده‌ای نیز در داخل متأسفانه بلندگوی دشمنان ما شده‌اند و در راستای مطالبات آنها حرکت می‌کنند.

سروری با بیان اینکه مسئله ما با غرب سر استقلال است، گفت: ما همه مطالبات ملی خود را در چارچوب استقلال تعریف کرده‌ایم و رهبر بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) تأکید داشتند "ما معیشتی که در وابستگی به قدرت‌ها شکل گیرد را نمی‌خواهیم و اگر ملتی گرسنه باشیم، اما مستقل ترجیح دارد بر ملتی وابسته اما به ظاهر در رفاه".

وی گفت: ما معتقدیم که استقلال ملی ما مولد رفاه و معیشت کشور است؛ یعنی وابستگی، ظرفیت‌های ملی ما را برای توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی از بین خواهد برد و استقلال می‌تواند ظرفیت‌های داخلی ما را فعال کند و مردم ما را به رفاه و معیشت برساند؛ ممکن است شعارهایی خارج از استقلال به ظاهر بتواند این را متجلی کند؛ اما سابقه تاریخی در کشور ما و جهان نشان داده که هر حرکتی که خارج از چارچوب استقلال شکل گرفته است، نهایتاً منجر به متلاشی شدن و اضمحلال ظرفیت‌‌های اقتصادی آنها شده است.

انتهای‌پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی