صف طولانی شرکت‌های دانش بنیان هرمزگان به دلیل نبودن کارگزار بومی


صف طولانی شرکت‌های دانش بنیان هرمزگان به دلیل نبودن کارگزار بومی

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان گفت: نبود کارگزار بومی تعیین صلاحیت شرکت های دانش بنیان روند ثبت شرکت ها را طولانی کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، علی فتی در نخستین نشست شورای مرکز رشد واحدهای فناور هرمزگان اظهار داشت: استان هرمزگان به لحاظ موقعیت، یک استان تجاری است و ظرفیت زیادی برای کسب درآمد دارد اما افراد کمتری سراغ ثبت شرکت های دانش بنیان رفته اند.

وی در ادامه بیان داشت: پارک علم و فناوری هرمزگان با توجه به رسالتی که بر عهده دارد گام هایی را از سال گذشته برای گسترش فرهنگ کسب و کار دانش بنیان برداشته که خوشبختانه همزمان با هفته دولت امسال 2 محصول از شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری رونمایی شد.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان راه‌اندازی کسب و کار دانش بنیان را گزینه برون رفت از چالش بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی عنوان کرد.

فتی گفت: اعتقاد ما این است که دارایی های فکری افراد قابل رونمایی هستند و باید به آن اهمیت داد از این رو تلاش می کنیم تا به مناسبت های مختلف از محصولات دانش بنیان شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری هرمزگان رونمایی کنیم.

وی، نبود کارگزار تعیین صلاحیت شرکت های دانش بنیان در استان هرمزگان را یکی از عوامل محدود بودن  شرکت های دانش بنیان ثبت شده  از نظر آماری عنوان کرد.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان بیان داشت: برای رفع این مشکل رایزنی هایی صورت گرفت که خوشبختانه با مساعدت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مقدمات استقرار کارگزار تعیین صلاحیت بومی فراهم شده که از ماه آینده این اتفاق عملیاتی می شود.

به گفته فتی، نبود کارگزار بومی تعیین صلاحیت شرکت های دانش بنیان باعث شده تا روند ثبت این شرکت ها طولانی شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: با تشکیل شورای مرکز رشد واحدهای فناور می توان گام های مهمی در راستای عملیاتی شدن سیاست های تبیین شده وزارت علوم برداشت و از تسهیلات در نظر گرفته شده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز بهره لازم را برد.

وی عنوان کرد: از مجموع 8 شرکت دانش بنیان استان هرمزگان، 6 شرکت متعلق به پارک علم و فناوری این استان است که در زمینه های فناوری های دریایی، شیمی، پزشکی و الکترونیک فعالیت می کنند.

پویان ادیبی، مدیر مرکز رشد واحدهای فناور هرمزگان نیز گفت: این مرکز از نیمه دوم سال گذشته تلاش کرد تا واحدهای مستقر در مرکز را به سمت دانش بنیان شدن هدایت کند از این رو در فرآیند نظارت بر واحدها این موضوع مد نظر قرار داشته است.

وی ادامه داد: تاکنون شش میلیارد و 70 میلیون ریال تسهیلات برای واحدهای فناور در استان هرمزگان مصوب شده است که امیدواریم با ارائه طرح های خلاقانه، تسهیلات ارائه شده منجر به اشتغال پایدار و توسعه فناوری شود.

به گفته ادیبی، در حال حاضر 3 واحد در مرکز رشد واحدهای فناور به محصول رسیده اند.

وی در مورد آمار اشتغال ایجاد شده از طریق واحدهای فناور نیز بیان داشت: در حال حاضر 140 نفر در این واحدها مشغول به کار هستند که بیش از 100 نفر آنها دارای مدرک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس هستند.

به گزارش تسنیم، پویان ادیبی، صادق صمصام پور، محمد صدیق مرتضوی، حمید قاسمی زاده، ناصر حیدری پوری، تراب ذاکری و مهدی زارعی اعضای شورای مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری هرمزگان را تشکیل می دهند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon