پیش‌بینی تولید یک میلیون و ۴۲۰ هزار خودرو در سال ۹۴

پیش‌بینی تولید یک میلیون و 420 هزار خودرو در سال 94

معاون وزیر صنعت گفت: تولید خودرو از سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ با افزایش حدود ۶۰ درصدی مواجه بوده و از ۷۳۰ هزار سال ۹۲ به یک میلیون و ۱۵۰ هزار در سال ۹۳ رسیدیم و پیش بینی می کنیم در سال ۹۴ به یک میلیون و ۴۲۰هزار دستگاه برسانیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن صالحی نیا افزود : امسال سال رونق تولید ،‌ صادرات و افزایش اشتغال به عنوان اصلی ترین هدف نامگذاری شده  و بر این اساس در هر یک از سیاستها و برنامه ها روشهای اجرایی ما بر این اساس اجرا می شود.
صالحی نیا تاکید کرد :‌آنچه مسلم است وضعیت تولید و پایش آن در سال 93 نسبت به سال 92  در رشته های مختلف متفاوت است اما می توانیم بگوییم در مجموع روند افزایشی تولید وجود داشته و در عمده 80 تا 85 درصد رشته های صنعتی منتخب افزایش تولید داریم .
به گفته وی در تولید انواع خودرو ، لوزام خانگی و انواع فولاد و پتروشیمی ، صنایع غذایی و ... افزایش و در برخی رشتها به دلیل برخی محدودیتها با کاهش تولید مواجه بوده ایم.
صالحی نیا تصریح کرد : انتظارداریم ترویج هر چه بیشتر کالاهای داخلی در سطوح مختلف چه در واحدهای صنعتی و چه مراجع و منابع مصرف کننده محصولات صنعتی مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود :  با نظام تعرفه ای از تولید داخلی حمایت می کنیم و به همین منظور برای واردات کالاهایی که ساخت داخل نیز دارند حقوق ورودی تعلق می گیرد تا تولید داخل جوابگو باشد  ولی آنچه که مسلم است واحدهای تولیدی باید در جهت برآوردن کیفی شرایط  به منظور مطلوبیت محصول تلاش کنند.
معاون امور صنایع وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت تصریح کرد : تسهیلات و نقدینگی نسبت به سالهای قبل از افزایش نسبی برخوردار است اما صرفا از طریق بانکها کفایت لازم را ندارد لذا باید روشهای دیگری پیش بینی شود و باید منابع را به نحوی مدیریت کنیم که در چار چوب سیاستهای ما برای افزایش تولید و افزایش صادرات قرار بگیرد.
وی بابیان اینکه منابع در اختیار بانکها ، ‌صندوق توسعه ملی و منابع مربوط به هدفمندی یارانه ها به صورت محدود  پیش بینی شده گفت : بر اساس آیین نامه پیشنهادی میتوانیم منابعی را جذب بکنیم که در جهت توسعه آن بخش از تولید که ایجاد ارزش افزوده بیشتر می کند با تخصیص بخشی به عنوان یارانه و بخشی به عنوان پشتیبانی به عنوان تسهیلات فراهم شود.
صالحی نیا در بخش دیگری از صحبت خود با اشاره به قیمت و کیفیت خودرو اضافه کرد :  تولید خودرو از سال 93 نسبت به سال 92  با افزایش حدود 60 درصدی مواجه بوده و از 730 هزار سال 92 به یک میلیون و 150 هزار در سال 93 رسیدیم و پیش بینی می کنیم  در سال 94 به یک میلیون و  420هزار دستگاه برسانیم.
وی با بیان اینکه خودروهای تولیدی براساس استاندارد آلایندگی مصرف سوخت و ایمنی و کیفیت تولید می شود افزود :  واردات هم به موازات تولید  انجام می شود و سال گذشته به موازات یک میلیون و 150 هزار دستگاه تولید، 100 هزار دستگاه واردات انجام شد .
به گفته صالحی نیا تعرفه خودرو برای واردات خودروهای  تا 1500 سی سی 40 درصد و برای خودروهای بالاتر از آن 75درصد  پیش بینی شده و خودرو های بالای 2500 سی سی هم طبق مصوبه دولت فعلا اجازه واردات ندارند.

انتهای پیام/

اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه